Betta jaagt op neon tetra’s

R

Rdvds

Guest
Graag advies over het volgende.
onze betta die sinds juli 2020 bij ons woont, jaagt sinds enkele dagen de neon tetra’s op. Ik heb een week geleden voor het laatst water vervangen en flink de plantjes gesnoeid. Verder geen andere veranderingen. Onlangs is de laatste ottocinclus en een neon tetra overleden en ik vrees voor mijn overige 6 neon tetra’s. Ik heb in juli een fantoomzalm koppeltje uit hun lijden moeten verlossen, want vermoedelijk buikwaterzucht.
Bak is een juwel 60L, draait sinds augustus 2019. 1 betta, 6 neon tetra, 4 japonica garnalen en een heleboel Helena slakken.
 

Bijlagen

  • trim.E4385CF2-28FC-4C06-A68A-7C9AEF538476.MOV
    11.9 MB
Ik zou even kijken naar een eigen bakje voor de betta. Want hij dult duidelijk geen gezelschap :help:
 
Hier is inderdaad maar 1 oplossing: je betta een eigen bak geven zonder andere middenzonezwemmers
 
Dat ziet er wel vervelend uit. Mogelijk heeft hij niet genoeg schuilplekken bovenin? Kan welilcht ook te maken hebben dat de 2 fantomen hem wat in toom hebben gehouden, nu die weg zijn de rest als 'intruders' ziet. Kom ff niet op het nl woord
Heb je de mogelijkheid tot een eigen bak voo rhem?

Edit; zie dat er wat me voor zijn
 
Is het echt zo simpel dat hij zijn eigen bak moet? Want dat betekent dat ie weg moet en dat zou echt zonde zijn. Hij is echt een pareltje in de bak. Maar uiteraard moet hij het beste krijgen.
 
Wat Killerfish (what is in a name) zegt, bakje is wel erg kaal, hij heeft geen eigen hoekje meer, nu wordt hij voortdurend getriggered door die heen en weer neons
Lamp uit en er is rust ??

Maar inderdaad, en niet eens alleen om de Neons, dit gaat hij ook niet lang volhouden..

Even op MP kijken en eigen aquariumpje scoren, voor een 20 - 30 euro kun je al een compleet 40 liter aquariumpje hebben
 
Zoals keer op keer weer duidelijk wordt, een Betta vis is geen vis voor in een gezelschapsaquarium. Na een tijdje, zo blijkt nu ook weer gaat het mis en dan moet je hem alsnog apart zetten.
 
Hij doet het vooral in de avond. Overdag is hij vooral aan het ijsberen.
Helaas hier in huis plek geen ruimte voor een tweede aquarium. Zou het nog helpen om een verstop plekje in het aquarium te zetten? Iemand suggesties hiervoor?
En anders is er mogelijk iemand in de omgeving van Leek die deze prachtige vis wil adopteren?
 
Ook ik denk dat de fantomen hem in toom hebben gehouden, die zijn weggevallen dus meneer krijgt vrij spel (alhoewel we inmiddels wel 3 maanden verder zijn....)

Moet (helaas) ook met mijn voorgangers meegaan, en dat is dat je hier niks aan doet behalve uit elkaar halen.
Extra schuilmogelijkheden zal het niet gaan oplossen.

De neons zullen hier ook aan ten onder gaan, hetzij door fysiek letsel, hetzij door stress.
 
Ik zou graag willen weten hoeveel planten je hebt gesnoeid.
de helft of meer of minder ??
 
Ik zou graag willen weten hoeveel planten je hebt gesnoeid.
de helft of meer of minder ??
Hij was nogal overwoekerd door de planten die nu links en rechts staan. Ik had er iets te lang niets aan gedaan. Dus heb ik alles een stuk korter gemaakt en de gesnoeide takken herplant. Er leek haast geen zwemruimte meer te zijn door overwoekering en wortelgroei. Vind het moeilijk te zeggen hoeveel ik gesnoeid heb.
 
Hij was nogal overwoekerd door de planten die nu links en rechts staan. Ik had er iets te lang niets aan gedaan. Dus heb ik alles een stuk korter gemaakt en de gesnoeide takken herplant. Er leek haast geen zwemruimte meer te zijn door overwoekering en wortelgroei. Vind het moeilijk te zeggen hoeveel ik gesnoeid heb.
De helft wel ??
als ik zie wat er nog staat...
 
Je kijkt er wel met gemak doorheen..

Tsja het is al gezegd, maar ik weet wel zeker dat voor hem ineens de rust weg was met die flitsende neons
Je doet er nu niks meer op uit, je kunt hem anders ook wel kwijt bij een LFS, Jonkman drachten kun je hem zo heen brengen, no prob
 
Terug
Bovenaan