puckie
New member
Hallo,
Ik ben nieuw hier dus hoop dat ik dit op de juiste manier doe.
Ik heb sinds zo'n 10 dagen een Betta (Kempvis). Ik heb hem gekocht met een 'volle' aaneengegroeide staart, maar na 2 dagen was deze staart veranderd in allemaal losse sliertjes. Ik ben hiermee naar de visspeciaalzaak gegaan waar ik de Betta gekocht heb, die mij aanraadde om een week lang puur zeezout aan het aquariumwater toe te voegen (3 gram per 10 L water). Dit heb ik nu een week gedaan, maar ik zie geen verbetering...
Ik zal 3 foto's bijvoegen.
Foto 1 = een paar dagen voordat ik hem had gekocht
Foto 2 = toen ik hem had gekocht en net in de bak had gedaan
Foto 3 = 2 dagen nadat ik hem in de bak had zitten
Foto 4 = 7 dagen nadat ik de eerste verschijnselen zag van de vinnen (dus rond dag 10 na de aankoop)
Hij lijkt er niet echt last van te hebben en ik zie hem ook nergens tegenaan schuren waardoor beschadigingen zouden kunnen ontstaan.
Overige informatie die misschien handig zijn om te weten:
Kan iemand mij vertellen of dit nu toch vinrot of iets anders is? De visspeciaalzaak kan me er niks over vertellen 🙁
Ik ben nieuw hier dus hoop dat ik dit op de juiste manier doe.
Ik heb sinds zo'n 10 dagen een Betta (Kempvis). Ik heb hem gekocht met een 'volle' aaneengegroeide staart, maar na 2 dagen was deze staart veranderd in allemaal losse sliertjes. Ik ben hiermee naar de visspeciaalzaak gegaan waar ik de Betta gekocht heb, die mij aanraadde om een week lang puur zeezout aan het aquariumwater toe te voegen (3 gram per 10 L water). Dit heb ik nu een week gedaan, maar ik zie geen verbetering...
Ik zal 3 foto's bijvoegen.
Foto 1 = een paar dagen voordat ik hem had gekocht
Foto 2 = toen ik hem had gekocht en net in de bak had gedaan
Foto 3 = 2 dagen nadat ik hem in de bak had zitten
Foto 4 = 7 dagen nadat ik de eerste verschijnselen zag van de vinnen (dus rond dag 10 na de aankoop)
Hij lijkt er niet echt last van te hebben en ik zie hem ook nergens tegenaan schuren waardoor beschadigingen zouden kunnen ontstaan.
Overige informatie die misschien handig zijn om te weten:
- Aquarium is zo'n 30/40 L
- Ik heb een sponsfilter en vrijwel geen stroming in het water waar die last van kan hebben.
- Alle waterwaarden zijn goed. Het aquarium heb ik al 3 jaar, de vorige dierlijke bewonertjes zijn een tijdje terug overleden dus daarom wilde ik nu met een Betta beginnen.
- De Betta zit samen met één dwergmeerval als algenetertje, wat volgens de visspeciaalzaak prima samen kon. Wel heb ik gemerkt dat het algenetertje soms de Betta voorzichtig lijkt weg te jagen als de Betta te dichtbij komt. Het aquarium is flink beplant. Heb er 1,5 maand geleden nog wat plantjes bij gedaan.
Kan iemand mij vertellen of dit nu toch vinrot of iets anders is? De visspeciaalzaak kan me er niks over vertellen 🙁