Betta kweek vraagje?


I

Immievis

Guest
Nou ik ben aan het kweken met betta's maar ik heb een vraag.
- het vrouwtje zit nu in de fles maar ze heeft nog steeds horizontalen strepen.
Maar de man heeft wel een super groot schuimnest gebouwd
 
Dus wat is je vraag?
 
OW sorry
Wat ik moet doen als de vrouw geen verticalen strepen krijgt
Moet ik ze dan nog langer in de fles houden
 
0fa807573988f8b3daba5146789e00ae_zps5fdd3690.jpg
 
Laat de geest nu eens uit de fles.
En kijk of ze elkaar aardig vinden.
 
Nee niet echt de man vind het wel leuk maar de vrouw echt niet...........
 
Als je voldoende schuilplekken hebt voor de vrouw zou ik haar loslaten hoor. Ik heb normaal ook 1 man en 2 vrouwen in een 60cm bak zwemmen en met voldoende beplanting gaat dat prima.
De man bouwt hier ook steeds nesten terwijl de vrouw denkt waarom doe je dat.
 
Dit voorkom je als je van tevoren het kweekstel aan elkaar laat wennen. Dus gedurende 2 weken elkaar even zien voordat ze in de kweekbak gaan.
Je kan het proberen om haar los te laten, blijf het wel even in de gaten houden, gejaag is er altijd maar als ze elkaar aanhappen dan haal je ze uitelkaar.
 
Heb 1x nest gehad
Het mannetje had alle eitjes opgeten
Terwel die gewoon eten at
Weten iemand de oorzaak
Of zou het kunnen dat ze niet bevrucht waten
Heb zelf 2 vrouwtjes en 1 man
Hij bouwt af en toe nog een luchtbellen nest in me aquarium
En zit te flirten
Maar er gebeurt niet veel
 
Kan onervarenheid zijn, onbevruchte eitjes, watertemperatuur enz. Soms is er geen echte reden aan te wijzen maar je kan het wel nogmaals proberen, sommige hebben meerdere pogingen nodig.
 
Ik las dat de mannen vaak de eieren alleen op eet als ze niet bevrucht zijn.. Ik kan er naast zitten.
 
Het is nu al een keer gelukt alleen de kleintjes zijn dood nu ben ik bezig met de volgende
 
Immievis zei:
Het is nu al een keer gelukt alleen de kleintjes zijn dood nu ben ik bezig met de volgende

heb je wel voor de kleintjes na het uitkomen bijgevoerd in de vorm van bv artemia of vloeibaar voer??
 
Het kweken op zich Is niet zo moeilijk, de jongen op laten groeien wel. Het Is verstandig als je gaat kweken, liefst in een kweekbak, dan graag met groene planten als Cambomba of waterpest. Door als er eieren zijn, al een druppel liquifry toe te voegen ( graag vermengen eerst met aquawater) dan zijn er al wat infusurien die de eerste dagen zorgen dat de kleintjes door komen. Zet wel, ook als je eieren hebt, een fles artemia te bubbelen ( eigen eitjes om uit te kweken) Artemia is zeer voedzaam en de kleintjes krijgen het bij mij vanaf dag 1, ze groeien erg goed daardoor. Na 6/8 weken geef ik pas ander levend voer, meestal Tubifex gesneden.
Hopelijk kun je hier wat mee.
 
Jammer van de kleintjes , misschien inderdaad bijvoeren , dan is de kans op overleven een stuk groter.
 

Terug
Bovenaan