Betta man met vrouwen?


Fem

Member
Lid geworden
29 juni 2021
Berichten
9
Leeftijd
43
Hallo allemaal,
Ik heb nu een bak van 90l met daarin, chinese danio’s, platys, neon tetra’s en 1 betta half moon man. Het aquarium is goed beplant. Nu vroeg ik me af of ik in dit aquarium ook betta vrouwtjes kan zetten. Mijn betta man is nooit agressief geweest tegen de bewoners van het aquarium.
 
Ik ben het met Lara eens want Betta s houden van rust en met de Platy s en de andere bewoners is het al vrij druk in het midden en bovenin denk ik.
Ook moet een vrouw voldoende ruimte hebben om zich te verstoppen voor de man en deze bak is dan denk ik wat krapjes.
 
Oke, op welke manier zou dit wel kunnen? Of kan dit helemaal niet.
 
Als ik het goed heb is je bak 90 liter? Los van de afmetingen zou ik het je sterk afraden nog vrouwen in deze bak te zetten, zelfs als je met planten er een rimboe van maakt.

Je bak is al erg druk, dat vinden Betta's niet fijn.
Maar ga je in dit formaat bak nog dames plaatsen wordt het vroeg of laat zeer waarschijnlijk een moordpartij tussen de man en vrouwen of de vrouwen onderling.

Soms gaat het (lang) goed maar ik ken eigenlijk geen enkele bak waarin het goed is blijven gaan.
 
90l is veel te klein voor de combinatie.
Ik zou deze enkel proberen in bakken boven de 240l
 
Oke, dus als ik perse vrouwen wil zou ik toch echt nog een aquarium erbij moeten kopen?
 
Ja ook vrouwen gaat soms niet goed maar hangt ook af van het karakter.
 
Ja ook vrouwen gaat soms niet goed maar hangt ook af van het karakter.
Volgens mij kun je dat soms beter weglaten. Door de jaren heen wel wat foto's van gezien, van die Amerikaanse forums, en ik zag heel vaak stress-strepen. Niet de strepen dat ze in de mood waren.
Als ik het goed heb zijn de laatste verticale strepen. De stress strepen horizontaal.

Kan er naast zitten dus corrigeer me maar.
 
Volgens mij kun je dat soms beter weglaten. Door de jaren heen wel wat foto's van gezien, van die Amerikaanse forums, en ik zag heel vaak stress-strepen. Niet de strepen dat ze in de mood waren.
Als ik het goed heb zijn de laatste verticale strepen. De stress strepen horizontaal.

Kan er naast zitten dus corrigeer me maar.
helemaal juist
 
Oke, ja ik heb nu 2 betta mannen en 1 valt alles aan zelfs zn spiegelbeeld en die andere doet echt helemaal niks daarom zit hij ook in een gezamelijk aquarium, ik heb deze ook gekocht in de dierenwinkel en daar zat hij ook samen dus het zou best kunnen dat het daar aan ligt
 
Betta mannen die niets aanvallen zijn gewoon mentaal gebroken.
Dit komt omdat ze, vaak bij de kweker al, continu andere mannen in hun zichtlijn hebben waar ze niet aan kunnen. (omdat ze vaak in potjes naast elkaar gehouden worden)
Als dit te lang duurt gaan ze daar mentaal aan onderuit.
Een goeie kweker (en winkel) zorgt dat de mannen elkaar niet kunnen zien.
 
Oo, dit wist ik helemaal niet. Zou ik daar wat aan kunnen doen of blijft ie voor altijd dan zo
 
Oo, dit wist ik helemaal niet. Zou ik daar wat aan kunnen doen of blijft ie voor altijd dan zo
Eens het vuur is gedooft kan je die niet meer terug aan steken.
Bij ons hebben we een gezegde over mensen die niet meer weten dat ze nog leven.
Het licht is aan maar er is niemand thuis.
Dat geld nu ook voor je vis. (en ontelbare andere bettas die zo mentaal gefolterd worden door mensen/winkeliers/kwekers zonder trots en/of kennis van zaken)
 

Terug
Bovenaan