Wat is er nieuw

Betta man of vrouw?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Arjann
  • Startdatum Startdatum
A

Arjann

Guest
Beste allemaal,

Onlangs een aquarium gekocht met o.a. 2 betta vissen (mij verteld een man en vriouwtje)
Nu kwam ik vanochtend wakker en zag een schuimnest.

Het gekke is dat het vrouwtje dit het meeste aan het maken is, terwijl het mannetje het ook wel doet , maar veel minder. Heb gelezen dat mannetjes over het algemeen een schuimnest maken...

Ik begin nu te twijfelen. nzijn het niet allebei mannetjes, zoja, waarom doen ze niets tegen elkaar?

Hieronder de foto van het "vrouwtje"?

3YiJHIQLby6K0mkm4S7BKTeVQnCdfNzo.jpeg

En het mannetje:

3YiJHIQLby6K0mkm4S7BKTeVQnCdfNzo.jpeg

Alvast dank voor de hulp!

Ik kan het niet heel geweldig zien, maar het lijkt erop dat de 'vrouw' behoorlijk gerafelde vinnen heeft? Weet je zeker dat ze niks doen? Want dan gok ik erop dat het inderdaad 2 mannetjes zijn ja.

Nou ze zitten elke keer bij elkaar boven de filter. Het "vrouwtje" zit onder het mannetje, maar verder doen ze niets tegen elkaar.
Ik zal zometeen een betere foto maken.

R5isWxnYS_g0FsRmvkbRyvxPJSbtfqBF.jpeg

De onderste is denk ik een CT vrouw. Zo heb ik er 1 in dezelfde kleuren gehad.
De ander is duidelijk een man.
Volgens mij heb je echt een koppel hoor. De vrouw heeft ook een redelijke buikpartij en korte borstvinnen.
De onderste vinnen zijn wel aangetast en de andere vinnen vallen erg mee.

Wat is handig om te doen? Want ze heeft een buikje. Zal ik haar in dat bakje laten of weer bij het mannetje laten? Ik bespeur nog geen agressief gedrag.

Ik vind het zo bijzonder dat het vrouwtje de schuimnest maakt. Hier een verklaring voor?

weet je zeker dat ze het schuimnest aan het maken is? De vrouwen helpen namelijk wel met de eitjes die uit het nest vallen terug in het nest te stoppen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan