Betta man ziek?


Kempvissie

New member
Lid geworden
14 juni 2024
Berichten
3
Leeftijd
24
Hallo,

2 maanden geleden begonnen met een 20 liter aquarium. Deze heb ik een paar weken laten indraaien en daarna heb ik besloten om een betta man te kopen bij de intratuin. Hij was op het begin erg actief en at goed. Om te vermelden zit die bij een aymonieri (algeneter) en 4 sherrybarbelen.

Zins vandaag zie ik dat hij bij de linke vin een witte kraag zit en gebruikt hij deze niet. Ook ligt die nu af en toe op de bodem.

Wat kan ik doen om dit te verhelpen.
 

Bijlagen

  • IMG_6907.jpeg
    4.1 MB · Weergaven: 16
Hoi welkom Kempvissie,

Heb je het aquarium 2 maanden in laten draaien of paar weken? Rond week 3 kun je een nitrietpiek krijgen welke dodelijk voor je dieren kan zijn.
Die aymonieri en barbelen heb je toch niet bij je beta inzitten in de 20 liter? Dit is namelijk veel te klein, een beta zou nog kunnen maar niet deze combinatie.

Eerst zorgen dat je dat oplost aangezien dit voor meer narigheid gaat zorgen, als het witte wat je beta heeft pluizig is is dit waarschijnlijk schimmel
 
Bedankt voor je reactie,

Een paar weken laten omdraaien, en ja op advies dit geplaatst en aangeven bij de koop. Wat kan ik het beste doen?
 
Dat bakje is te klein voor vissen en zou hooguit 1 Betta kunnen huisvesten. Ik zou een grotere bak kopen of de visjes terugbrengen.
Weer een geval slechte voorlichting waar jij niets aan kunt doen.
 
Ik zal kijken wat ik kan doen. En hoe moet ik de betta man behandelen?
 

Terug
Bovenaan