betta op koud water?


rikkertjacob

Well-known member
Lid geworden
6 april 2016
Berichten
87
Hoi ik heb een betta die voor wat problemen zorgt maar nu heb ik nog een oude bak staan waar die in kan maar dat is zonder filter en zonder verwarming. Is dit mogelijk of levert dit problemen op?
 
Dat wordt te koud voor de betta, naast het feit dat je zonder filter veel waterwissels moet blijven doen om je waterwaardes goed te houden, dus ik zou het niet doen zonder verwarming
 
Kamertemperatuur is zeker niet per s� te koud voor een Betta.
Wat voor problemen zorgt hij voor? Wat is de temperatuur van het water in dat aquarium? Wat zwemt er nog meer bij?
 
de bete begint na ongeveer 1,5 maand mijn gouramis lastig te vallen en steeds agresiever te worden. mijn water is ong 24-25 graden.
 
Als de bak niet al te groot is dan kun je dat vaak verwachten aangezien ze in dezelfde laag zwemmen.
24-25 is een prima temp hoor. Maar is die bak ingedraaid want anders moet je daar wel even bij stilstaan.
 
betta bij gourami's is ook een slecht idee gezien beide hun territorium in de bovenste laag hebben

nu kan een betta best op kamer temperatuur, in de winter kan het mits je temperatuur in de woonkamer niet onder de 20/21 graden zakt, misschien toch eens na gaan denken om intussen te sparen voor een 2de element ook zou ik er een filter in gaan plaatsen maar dagelijkse waterwissel kan ook
als je nog een lucht pomp mocht hebben staan kun je er zelf een knutselen zoek maar eens op you tube
 

Terug
Bovenaan