M
Miss-Poodle
Guest
Een poosje geleden ging mijn witte Crowntail dood, 's ochtends nog gezien, 's avonds kwam ik thuis
en lag de betta compleet verschimmeld in de bak (grote pluis). Nouja niks aan te doen. Week later
nieuwe Betta gehaald, nog geen paar dagen later hetzelfde verhaal: niks aan het handje, kom
je 's avonds thuis ligt het beestje verschimmeld in de bak.
Ik las op internet wat over schimmels bij Betta's en heb de bak gewoon, zonder Betta,
behandeld tegen schimmel.
Na een poos weer vol goede moed een Betta gehaald. Deze deed het de eerste paar dagen
fantastisch. Toen werd hij ineens wat hangerig, ik keek en zag een beetje een grauwe gloed
over zn schubben en her en der stonden er een paar schubjes uit.
Apart gezet met medicatie (combi Bactypur en mycopur). 1e dag ging goed.
2e dag ging ik van huis weg en de Betta was nog steeds oke.. ik kwam 's avonds thuis
en de Betta was dood en had vage grijze plekken over zn lichaam.
De Betta dus in hele korte tijd dood. 's Ochtends niets aan het handje (lijkt)
en 's avonds dood en onder de schimmel.
Het opvallende dat de rest van de inwoners geen last heeft!
Wie o wie kan mij helpen? Ik zou met der tijd heel graag weer een Betta willen, maar
dan moet ik wel zeker weten dat het ook kan.
-Wat is je bakmaat ? 60x30x30
-Wat zijn je waterwaarden ? pH 7/ KH 5/ GH 5/ No2 0/ No3 10/ NH3 0
-Welke filter gebruik je en hoeveel debiet geeft deze? Aquaflow 100
-Om de hoeveel tijd ververs je water en welke hoeveelheid is dit dan? Eens in de 14 dagen 1/3 van het water
-Om welke vis(sen) gaat het ? Betta splendens man
-Wat zijn de medebewoners ? Schooltje Paracheirodon simulans en Hyphessobrycon heliacus. 2 Dwergklauwkikkers
- Heb je iets veranderd aan het aquarium de laaste tijd ? Nee
Foto's van de laatste Betta (bij de andere Betta's was de schimmel al echt pluizig)
en lag de betta compleet verschimmeld in de bak (grote pluis). Nouja niks aan te doen. Week later
nieuwe Betta gehaald, nog geen paar dagen later hetzelfde verhaal: niks aan het handje, kom
je 's avonds thuis ligt het beestje verschimmeld in de bak.
Ik las op internet wat over schimmels bij Betta's en heb de bak gewoon, zonder Betta,
behandeld tegen schimmel.
Na een poos weer vol goede moed een Betta gehaald. Deze deed het de eerste paar dagen
fantastisch. Toen werd hij ineens wat hangerig, ik keek en zag een beetje een grauwe gloed
over zn schubben en her en der stonden er een paar schubjes uit.
Apart gezet met medicatie (combi Bactypur en mycopur). 1e dag ging goed.
2e dag ging ik van huis weg en de Betta was nog steeds oke.. ik kwam 's avonds thuis
en de Betta was dood en had vage grijze plekken over zn lichaam.
De Betta dus in hele korte tijd dood. 's Ochtends niets aan het handje (lijkt)
en 's avonds dood en onder de schimmel.
Het opvallende dat de rest van de inwoners geen last heeft!
Wie o wie kan mij helpen? Ik zou met der tijd heel graag weer een Betta willen, maar
dan moet ik wel zeker weten dat het ook kan.
-Wat is je bakmaat ? 60x30x30
-Wat zijn je waterwaarden ? pH 7/ KH 5/ GH 5/ No2 0/ No3 10/ NH3 0
-Welke filter gebruik je en hoeveel debiet geeft deze? Aquaflow 100
-Om de hoeveel tijd ververs je water en welke hoeveelheid is dit dan? Eens in de 14 dagen 1/3 van het water
-Om welke vis(sen) gaat het ? Betta splendens man
-Wat zijn de medebewoners ? Schooltje Paracheirodon simulans en Hyphessobrycon heliacus. 2 Dwergklauwkikkers
- Heb je iets veranderd aan het aquarium de laaste tijd ? Nee
Foto's van de laatste Betta (bij de andere Betta's was de schimmel al echt pluizig)