Wat is er nieuw

Betta splendens met kardinaal tetra 60cm bak

• Onderwerp starter Onderwerp starter BettaTetra
  • Startdatum Startdatum
B

BettaTetra

Guest
ik heb nu een 60cm bak met 5 kardinaal tetra’s. ik weet dat 60cm in principe te klein is maar ik mag ze niet weg doen. Ik wil er graag nog 3 kardinaal tetra’s er bij kopen en een betta splendes. Is dat mogelijk?

Ja, je kan kopen wat je wil.
Is het goed voor de betta?
Nee, een standaard aquarium is niet geschikt voor ze.
Is het goed voor de tetra's
Half en half. 60cm is nu ook geen zo'n ramp voor ze. Dan is met te weinig zitten beel slechter

Het is een 50 liter aquarium. Er zijn genoeg mensen die ze in een 20L bakje stoppen. Mijn vraag is alleen of betta’s met kardinaal tetra’s kunnen..

ja hoor, betta's kunnen bij kardinalen. Verder wel eens met vis&versa

Ik heb zelf ook een 60L aquarium waar ik een betta met 6 kardinaaltetra’s in had zitten en dat ging juist helemaal niet goed. De tetra’s waren enorm aggeresief tegenover de betta ipv. Andersom zoals ik eerder verwacht had. Heb uiteindelijk de tetra’s moeten verkopen...

Ik heb zelf ook een 60L aquarium waar ik een betta met 6 kardinaaltetra’s in had zitten en dat ging juist helemaal niet goed. De tetra’s waren enorm aggeresief tegenover de betta ipv. Andersom zoals ik eerder verwacht had. Heb uiteindelijk de tetra’s moeten verkopen...
Dit kan natuurlijk ook neurotisch gedrag zijn geweest omdat ze met weinig zaten?

Ik heb 16 tetra's in 100 liter met 1 betta, dat ging ook niet goed

Het is een 50 liter aquarium. Er zijn genoeg mensen die ze in een 20L bakje stoppen. Mijn vraag is alleen of betta’s met kardinaal tetra’s kunnen..
Ik heb het niet over het aantal liter.
Ik heb het over het aquarium zelf. De filter geeft teveel stroming en er liggen geen dekruiten op.

En war betreft die vergelijking die nergens op slaat... er zijn genoeg mensen die alle dieren verkeerd houden... dat heeft geen enkele waarde.

Mijn aquarium heeft een lichtkap dus de betta zou er niet uit kunnen springen. Ik heb een aqua-flow 100 en heb veel gelezen dat dat kan met een betta.

Een 60L aquarium kan prima hoor voor een betta, gewoon de stroming niet te hard afstellen, is er niks aan de hand. En idd met een kap maar dat heb je dus.

Als ik het zo lees moet je de betta nog aanschaffen. Beste kijk je naar een kortvinnige of crowntail. Die zul je meer plezier doen met 60cm omdat hun vinnen niet dusdanig lang zijn dat ze moeite hebben. Ook zijn deze 2 varianten, merk ik hier, wa energieker en ga je hier denk ik meer plezier aan beleven

Mijn aquarium heeft een lichtkap dus de betta zou er niet uit kunnen springen. Ik heb een aqua-flow 100 en heb veel gelezen dat dat kan met een betta.
Wie heeft het over springen?
Een dekruit hoort tussen aquarium en lichtkap te liggen om de temperatuur van de luchtlaag boven het water gelijk te houden met het water. Door de verlichting wordt dat anders te warm (ja ook met leds)
Dit zal na verloop van tijd voor problemen zorgen met het labyrinth van de betta.

Wat je elders anders leest interesseert mij niet. Je kan je betta in je wasmachine houden voor mijn part maar van nature uit hoort die amper tot geen stroming te hebben.

Als ik het zo lees weet de topicstarter al lang wat hij/zij wil, vraagt naar advies om er vervolgens niets mee te doen en zijn/haar eigen weg te gaan. Als je niet van plan bent om iets de doen met adviezen, moet je ook geen advies vragen. Dit werkt erg frustrerend voor de mensen die je het advies geven.

Hier wordt aan alle kanten verteld dat het niet verstandig is om in deze situatie een betta te nemen, omdat deze niet gelukkig wordt, en onder niet de beste omstandigheden gehouden kan worden. Wat je daar mee doet is aan jou, maar mensen voor mij, en ikzelf, vinden het zielig voor de betta als je hem in deze bak zet.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan