Betta vrouw legt geen eitjes ?


T

Tara Mauritsz

Guest
Mijn betta splendens halfmoon man heeft een enorm schuimnest gemaakt van ong 8/9 cm,, het vrouwtje zit er vaak onder en soms tussen de plantjes.. 4 dagen later is het nest er nóg maar nóg geen eitjes, wat moet i k doen? (29°C)
 
Ik zou zeggen weinig. Meestal beschermd de man het nest maar dar is geen spraken van als ik het zo lees. De natuur zou ik zn gang laten gaan.
 
Oke!! Dankje wel,, ik geef wel een update als er wat verandert is
 
Zou wel de temperatuur flink laten zakken, 29 graden is te warm voor ze, wat tevens een reden kan zijn dat het vrouwtje de eitjes niet legt
 
Zou wel de temperatuur flink laten zakken, 29 graden is te warm voor ze, wat tevens een reden kan zijn dat het vrouwtje de eitjes niet legt
mijn kweekbakken staan op 27 graden willen ze niet kweken zit ik ze ook naar 29 graden.
@ TS houd je er rekening mee dat als je aan een nest begint je 10 visjes maar ook 200 visjes kunt overhouden en wat wil je doen als de helft mannen zijn?
 
Zoals Patricia al aangeeft zul je veel ruimte moeten hebben om te kunnen selecteren want anders gaan ze flink knokken. Deze vis kweken lijkt leuk maar er komt dus meer bij kijken.
 
He je nog geen Paring gezien, dan?
Dat het mannetje de eieren uitperst, en op vangt?
 
De hoeveelste poging is dit van de visjes? Zij moeten dit leren. Zo had ik van een koppel dwerggoeramies de eerste keer 10 eitjes, half jaar later 200+. Vooral lekker blijven voeren en de visjes hun gang laten gaan..

En vooral er lekker naar kijken! Zoals het filmpje van Bertus laat zien is het een prachtig gezicht!
 
Hey allemaal, ondertussen 30 springlevende betta babys, worden goed opgevangen hier.. Heb altijd gekweekt met maanvissen en heb 6 50 liter aquariums en 16 5 liter aquarium voor alle mannen!!
 
Ben iedere dag bezig met viezigheid zoals ontlasting, weg te Halen aan de onderkant van de bak! Ze eten prima (liquifry no1) en zwemmen nieuwsgierig rond.. om de bak zit papier zodat ze niet worden gestoord door mij in mijn betta kamer! Heel erg bedankt allemaal!!!:cool::engel:

20190317_205544(0).jpg
 
Vader en moeder, weet iemand de rassen? of soort betta? (Vrouw is wat gehavend, is ondertussen beter)

20190301_142507.jpg


IMG-20190304-WA0239.jpg
 
Bertus bedoeld artemia nauplien die je zelf kan kweken. Leuk dat je nu kleintjes erbij hebt hoor.
 

Terug
Bovenaan