Wat is er nieuw

Betta vrouw/man

• Onderwerp starter Onderwerp starter tvsjvh93
  • Startdatum Startdatum
T

tvsjvh93

Guest
Een tijd geleden heb ik hier onder visbestand de vraag gesteld met welke leuke vis ik mijn bestand kon toevoegen. Dat is uiteindelijk een mannelijke betta geworden met twee ''vrouwelijke'' betta's.
Afgelopen weekend zag ik opeens dat de vinnen van de man beschadigd waren, heb hem uit de grote bak gehaald en appart gezet in een ander aquarium. Nu ga ik twijfelen aan een vrouwtje, ze is nogal dominant, gaat achter andere vrouwelijke betta aan, ze heeft felle kleuren. Zou het misschien een man kunnen zijn ?

rhAR6WWkWwttbGVAy9zjMk5F-3KC_8Ie.jpeg

Alvast bedankt !

Kan ook een plakat man zijn alleen durf t niet met zekerheid te zeggen. Mss dat andere hier nog een mening over hebben. De andere man apart zetten is zowiezo een verstandige keus geweest🙂 mocht je duidelijkheid krijgen dan kan je overwegen om m terug te brengen naar de lfs en om te ruilen voor n vrouw

Het zou mij logischer lijken dat als het 'vrouwtje'een man is hij hoogstwaarschijnlijk het aan de stok krijgt met het mannetje. Ik heb al vaker op dit forum gelezen dat vrouwtjes onderling best bitchy kunnen zijn. Kinda like the real world

De man die apart zit doet het nu een stuk beter, zijn kleuren worden feller en hij is actiever 🙂.

En ik lees te snel. Heb je het mannetje en het 'mannetje' zien vechten?

En dan ben ik ook even nieuwsgierig, reageren vrouwelijke betta's ook agressief op een spiegel? leuk experiment.

het '' mannetje'''zat wel achter de man aan, maar echt vechten zo kan ik het niet noemen. Omdat ik het niet zeker wist ( denk dat het een vrouw is, maar neem liever geen risico) toch maar even een foto geplaatst .

Rubz zei:
Het zou mij logischer lijken dat als het 'vrouwtje'een man is hij hoogstwaarschijnlijk het aan de stok krijgt met het mannetje.
Logische gedachte, al moet gezegd worden: dit hoeft niet meteen te gebeuren na introductie, maar kan ook na een tijdje opkomen.

Rubz zei:
En dan ben ik ook even nieuwsgierig, reageren vrouwelijke betta's ook agressief op een spiegel? leuk experiment.
Absoluut. Geen experiment voor nodig.

tvsjvh93 zei:
het '' mannetje'''zat wel achter de man aan, maar echt vechten zo kan ik het niet noemen. Omdat ik het niet zeker wist ( denk dat het een vrouw is, maar neem liever geen risico) toch maar even een foto geplaatst .
Hoe groot schatje het "mannetje" in?

Schat zo'n 4 a4,5 cm

Nog het formaat dat niet per s� in de richting van een man wijst.
Dit kan het formaat van een vrouwtje zijn, kan ook het formaat van een jong mannetje zijn (die het 'echte' gevecht met 'd�' man nog uit de weg gaat).
Uit je beschrijving kan het ook 'gewoon' een vrouw zijn. Betta vrouwen kunnen mannen ook flinke schade, of erger, aanbrengen.

Is dat het grootste formaat van de foto die je hebt?

Nee heb nemen grotere ik denk dat het een vrouw is maar twijfel de toch. Als ik thuis ben upload ik een grotere foto

Ik hoop dat de foto zo beter te zien is. Ik ben niet zo goed met typen en uploaden via mijn telefoon.
tXSK7Mcnok_rFv9PNWQhZaYzRMa7c2i_.jpeg

Ik zou het niet durven zeggen hoor.Ik geen ervaring met Betta's. MAar wil er wel ��n.Ik weet niet of jonge mannetjes lijken op vrouwtjes. Zou me niets verbazen met al die kleur kweekjes. Ze maken van die dames ook pronkstukken tegenwoordig.

Ik heb nog wel een vraag aan menig betta houder. Ik heb een onbedoeld blackwater biotoop, waar 14 neontetra's inzitten, 1 gup man en 8 japonica garnalen. 60 cm bak met drijfplanten anubias en javavaren. Kan hier nog een mooie betta man bij?

Een zeer wel geinformeerde winkelier vertelde ons eens het volgende: de logica van de massakwekers van die fantasiekleur Betta's lijkt te zijn: langvinnig = man, kortvinnig = vrouw.
Iets wat natuurlijk totaal geen volledig uitsluitsel geeft en precies de reden waarom er nogal eens kortvinnige mannetjes tussen de ladingen vrouwtjes in de gemiddelde aquariumzaak zitten.

Wat dat betreft ben je bij een serieuze hobbykweker aan een beter adres.

Rubz zei:
Ik zou het niet durven zeggen hoor.Ik geen ervaring met Betta's. MAar wil er wel ��n.Ik weet niet of jonge mannetjes lijken op vrouwtjes. Zou me niets verbazen met al die kleur kweekjes. Ze maken van die dames ook pronkstukken tegenwoordig.

Ik heb nog wel een vraag aan menig betta houder. Ik heb een onbedoeld blackwater biotoop, waar 14 neontetra's inzitten, 1 gup man en 8 japonica garnalen. 60 cm bak met drijfplanten anubias en javavaren. Kan hier nog een mooie betta man bij?

De volgende keer kun je beter een eigen topic voor je vraag aanmaken denk ik 😉.

Kijk eens verder John, is al gebeurd 😉

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan