Wat is er nieuw

Betta vrouw met eieren maar geen nest

• Onderwerp starter Onderwerp starter Pkermego
  • Startdatum Startdatum
P

Pkermego

Guest
een weekje geleden heb ik een nieuwe betta vrouw gekocht,
nu heeft ze eieren onder aan haar buik hangen, de man die in de bak zit heeft alleen nog amper een nest gebouwd een paar bubbeltjes in een hoekje is niet voldoende.

kan ik zelf wat met deze eieren doen? om evt. wat over te houden?
aangezien ik al eerder een geslaagd nest heb gehad en gezien heb hoe intensief het mannetje met de eieren omgaat lijkt mij dit erg moeilijk.

misschien is er iemand die hier meer ervaring mee heeft?

klik op de foto's voor een groter formaat.

cTxfpXSdi-rJ92s-Y6i0jlqis_9cH71b.jpeg cTxfpXSdi-rJ92s-Y6i0jlqis_9cH71b.jpeg

Dit lijkt me een tumor in de buik die zoveel druk heeft gezet op de buikwand dat deze is gaan scheuren. En daardoor zijn eitjes die ze bij zich droeg naar buitengedrukt.

Waren de vinnen al zo beschadigd bij aankoop?

@ jones het is een jonge crowntail heb er nog 1 met precies zulke vinnen, volgens mij zijn de vinnen niet beschadigd.

@ botia er lijkt nu niks meer met het vrouwtje aan de hand te zijn, de eitjes die eronder hingen zijn weg zie ze niet in het nest van de man.
kan dit echt een tumor zijn? want het vrouwtje ziet er normaal uit nu.

Hmmm ik zou het niet weten
Eitjes zijn het volgens mij niet hoor
Als het eitjes zouden zijn zou je of alleen de eistip zijn of ze zou de eitjes gewoon loslaten dan vallen ze apart op de bodem net als bij kweken

De eitjes apart houden heeft geen zin omdat ze worden bevrucht door het mannetje tijdens de paring

Het zijn de eitjes die ze zelf heeft losgelaten,blijkbaar was ze al overvol en dan gebeurt het dat ze al wat lost Dit wil niet zeggen dat ze alles kwijt is maar er nog genoeg aanwezig is.
Dit zelf ervaren in de kweekbak, het vrouwtje had al eitjes gelost in de fles en heeft daarna nog gepaard en ruim 80 jongen voort gebracht.

Zou geduld hebben met een nest, je man moet wel goed op conditie zijn, dus veel levend/diepvries voer geven en zeker je water verversen.

Ik had ook het idee dat dit het was, helaas heeft me man het nest niet onderhouden.

volgende keer beter heb de man nog niet zo lang.

thks voor de info

Maar als zij haar eitjes los laat zijn ze zowiezo niet bevrucht!! Daar moeten ze toch echt voor ineengestrengeld zijn geweest. Als hij ze alsnog in het nest heeft gedaan dan zal hij ze halverwege opeten!! dit vanwege niet bevruchten.

Kan ook nog zo zijn dat de man erg jong is en nog onervaren, dan kan het de volgende keer wel beter gaan!!

ik heb ze niet om elkaar heen zien draaien zoals ik bij mijn vorige paar wel heb gezien. op naar de volgende poging 😉

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan