Betta vrouw valt man aan.


V

VidstoGlory

Guest
Hallo, 4 dagen geleden is mijn mooie crowntail helaas overleden, mijn betta vrouwtje heeft 2 dagen alleen gezeten, toen heb ik een mooie dumbo ear van een vriend kunnen kopen. Vrouwtje zit er de hele tijd achteraan, stukken vinnen eraf gebeten, ik zag haar ook een stukje vin opeten, dus heb ik haar 2 dagen apart gezet, heeft niet gewerkt, nog steeds hele tijd er achteraan, geen extra beschadiging. Ik weet zeker dat het een vrouw is want heb er al mee geprobeerd te kweken. Ik zit te twijfelen om haar te ruilen met een dumbo ear vrouwtje. Wat moet ik doen?
 
Zelf geen ervaring met Betta's maar naar wat ik hier op het forum lees gaat het houden van meerdere betta's (ongeacht geslacht) vroeg of laat heel vaak fout.
 
Ben het met Thea eens en al helemaal als ze de bak als haar territorium ziet.
 
Bedoeld u met ongeacht geslacht dat het een mannetje kan zijn?
Zelf geen ervaring met Betta's maar naar wat ik hier op het forum lees gaat het houden van meerdere betta's (ongeacht geslacht) vroeg of laat heel vaak fout.
 
Bedoeld u met ongeacht geslacht dat het een mannetje kan zijn?
Nee, bedoel dat zelfs als je zeker weet dat je een man of vrouw hebt veel mensen denken dat dit wel goed zal gaan wat dus vaak niet zo is. Mensen nemen ook groepjes van alleen vrouwtjes omdat ze denken dat dit wel wil maar ook vrouwtjes hebben er geen moeite mee om elkaar uit te moorden.
 
Oh oke, is het dan beter om deze in te ruilen
 
Ik zou het zelf bij 1 Betta houden houden.
 
Je bent bij een Betta sterk afhankelijk van het karakter en veelal zijn ze feller dan je hoopt.
 

Bettas met verschillende geslachten horen niet permanent samen te zitten. Enkel om een kweekpoging te doen en dan nog enkel als het mannetje reeds een schuimnest heeft gemaakt en het vrouwtje duidelijk broeds is.
 
Je kunt er nog 1 of 2 vrouwtjes bijzetten dan houdt ze op met jagen
 
Je kunt er nog 1 of 2 vrouwtjes bijzetten dan houdt ze op met jagen
Dat heb ik al ooit eerder gedaan maar toen ging ze ook de hele tijd achter dat vrouwtje aan
 
Doe es een foto ?

3 is een goed aantal, heb ik er ook in, alle 3 de dames willen niks mijn mega mietje weten

Wat al wel gezegd is, Betta's (soms zijn de wijffies nog erger dan de ventjes die de reputatie hebben moordenaars te zijn) hebben een ego soms wel zo groot als Trump, ja ga daar maar es gezellig naast zitten, dat werkt algauw niet :D

Maar je bent nog niet uitgerangeerd,
wat je kunt doen is je bakje heel duidelijk met dicht op elkaar gezette planten in 2 gedeelten veranderen, dus geen open stuk in het midden maar 1 links en 1 rechts
Ook door het veranderen van omgeving verdwijnt 'haar' territorium en daarmee ook haar status

Als dat ook niet helpt wat kan, tsja dan moet ze alleen, en je mannetje z'n vinnen groeien weer aan hoor, uiteindelijk is het maar een sneu sukkeltje die haar vriendje kwijt is en nog niet geaccepteerd heeft dat er oplossingen zijn..

:stom: :iloveyou:
 
Het kan aan mij liggen maar ik lees nergens hoeveel liter de bak is en dat zal ook soms best van invloed kunnen zijn.
 

Terug
Bovenaan