Betta vrouwen samen

A

Annie

Guest
Kun je alleen Betta vrouwen samen houden in een gezelschapsbak?

Kunnen deze dames vreedzaam samen leven met andere vissen of zal elke dame een territorium gaan maken waarin geen andere vis wordt toegestaan?

Hoe gaan Betta dames onderling met elkaar overweg?

En hoeveel vrouwen minimaal samen houden als er gekozen zou worden voor alleen Betta dames met enkele andere visjes?
 
Betta Splendens dames gaan over het algemeen vrij goed samen. Hoeveel zal afhangen van de groote van je aquarium en de eventuele medebewoners.

Zelf zal ik wel altijd aan de lage kant van bezetting blijven Betta�s houden ook wel van rust en dichte beplanting.
 
Tja ik had 1 man met 2 vrouwen in een 60 cm en de vrouwen hadden weinig ruzie moet ik zeggen.
Maar ik ken ook verhalen dat ook de dames best weleens flink van leer durven trekken.
Ligt zoals Maurice ook al zegt denk ik aan de grote van de bak en eventuele medebewoners.
Maar aan de andere kant ben ik ook benieuwd naar meningen van anderen.
Ik heb overigens de Dario Dario ook in dat 60 cm bakje en dat ging vrij goed en dat lees ik dan ook wel altijd.
Nou gister niet dus en de Bettavrouw heeft een flink gevecht met de Dario gehad en de vinnen zijn aardig toegetakeld.
Ik heb dus de Dario eruit om verdere stress voor de Betta te voorkomen.
 
Bouwen Betta dames ook een schuimnest?

Wat ik niet wil is dus dat de Betta dames de overige bewoners gaan terroriseren.
 
Zover ik weet dus niet. is hier ook niet gebeurd moet ik zeggen.
Dat terroriseren doen ze meer als er paring aan de orde is.
dat zal met 2 vrouwen niet dus dat valt wel mee denk ik.
Maar goed geen vis is gelijk en geen bak ook.
 
Bij de Betta�s zijn het de mannen die de nesten bouwen.

Als je niet te veel bewoners in je bak hebt en goed beplant verwacht ik geen problemen.
 
Een vrouw kan zeker wel nesten bouwen!
Dit is wel zeer zeldzaam, maar het kan. ze zullen alleen niet zo terretoriaal zijn als de mannetjes.

Wat is je bestand op dit moment?
 
Betta vrouwen samen gaat prima.
Ik zal wel meer dan 2 vrouwen nemen om de eventuele "agressie" te spreiden.
Ik weet niet hoe groot het aquarium is natuurlijk, maar ik had 4 betta vrouwen in een 60cm. Samen met een aantal neon tetra's (dat was 3 jaar geleden geloof ik). Dit ging prima, maar wel zou ik zorgen voor drijfplanten en veel beplanting in het algemeen. Zorg wel dat als je een scholenvisje erbij neemt dat je aan de voorrand zwemruimte overhoudt door middel van laagblijvende planten.

Kortom: het ligt eraan hoe groot je aquarium is, hoe meer vrouwen bij elkaar hoe beter: zo kun je de eventuele agressie spreiden. 2 Vrouwen alleen gaat vaak fout, aangezien ze hun "agressie" alleen op elkaar kunnen richten.
Bij-vissen kan altijd, wel zou ik kiezen voor een leuk schooltje dat in het midden van de bak blijft, of een corydorassoort onderin bijvoorbeeld.
Oppervlakte vissen raad ik af, aangezien betta's zich ook meestal bovenin de bak bevinden.
 
Ik heb in de 60 cm bak met de Betta dus 7 Cory Pandas zitten nog en een koppel Pauwooggrondels.
 
Ben ik de enige die het bericht van de TS zo leest?
Ze heeft al een bestand, lijkt het, dan hangt vooral daarvan af of het kan.
Eigenlijk kan je geen oppervlakte of drukke vis erbij hebben.
 
Ja dat vraag ik me dus ook wel af...
Want als ze guppy's of iets heeft dan is het een echte no-go.
Maar als ze neons heeft dan zou het kunnen.
Maarja alles hangt af van de grootte van de bak en het bestand (mocht ze dat al hebben).
 
Ik lees net in andere posten van Annie dat ze nu 2 bakken heeft, dus wellicht is het handig als ze aan kan geven om welke bak het gaat en wat de medebewoners zijn.
 
dschaap zei:
Ben ik de enige die het bericht van de TS zo leest?
Ze heeft al een bestand, lijkt het, dan hangt vooral daarvan af of het kan.
MissMalawi zei:
Ja dat vraag ik me dus ook wel af...
Kijk Annie, daarom zeggen we dus steeds om het bij 1 topic te houden... per bak.

~ Ivo
 
Dank je dschaap weer wat geleerd.
 
hallo, ik heb een aquarium van 22cm-35cm met 2 betta vrouwtjes, maar de ene zit altijd achter de ander aan. Moet ik een 3e vrouwtje erbij doen om hun agressie te verdelen of wat kan ik doen?
 
hallo, ik heb een aquarium van 22cm-35cm met 2 betta vrouwtjes, maar de ene zit altijd achter de ander aan. Moet ik een 3e vrouwtje erbij doen om hun agressie te verdelen of wat kan ik doen?
Ik zou er eentje wegdoen. Je bak is te klein, de risico's te groot. Bettavrouwen samen kan een hele tijd goed gaan, maar het is uiteindelijk niet echt aan te raden. Hun natuur is er niet naar.
 
In een nano kan prima 1 Betta maar 2 gaat problemen geven. Ik weet niet hoeveel liter je bakje is maar volgens mij ook niet echt veel.
 
Terug
Bovenaan