Wat is er nieuw

Betta wit slijm bult?

Bettaxster

Active member
Lid geworden
23 december 2019
Berichten
36
Leeftijd
24
Mijn betta vrouw heeft een soort wit bultje weet iemand wat dit is en wat ik er tegen kan doen??
image.jpg
 
Dat is een aangetatste slijmlaag waardoor bacterien kans krijgen de vis ziek te maken, een aangetaste slijmlaag is vaak een direct gevolg van stress en stress kan allerlei oorzaken hebben (meestal zijn het verkeerde waterwaardes maar soms ook verhuisstress of door medebewoners)
Dus wat meer informatie is wel fijn:
wat zijn de medebewoners
hoelang draait deze bak\hoelang heb je de vis al
wat doe je zoal aan onder houd aan aquarium en filter
totaalfoto van de bak
en heb je je water al getest? zoja wat zijn de waardes?
 
Ik dacht aan een schimmel maar is het ook pluizig?
 
Dat is een aangetatste slijmlaag waardoor bacterien kans krijgen de vis ziek te maken, een aangetaste slijmlaag is vaak een direct gevolg van stress en stress kan allerlei oorzaken hebben (meestal zijn het verkeerde waterwaardes maar soms ook verhuisstress of door medebewoners)
Dus wat meer informatie is wel fijn:
wat zijn de medebewoners
2 betta vrouwen
hoelang draait deze bak\hoelang heb je de vis al draait 1 jaar vis 3 maanden
wat doe je zoal aan onder houd aan aquarium en filter
Ik ververs 25 % een keer per week heb laatst een nieuwe steen en planten erin gezet filter knijp ik uit in het oude aquarium water
totaalfoto van de bak doe ik zo
en heb je je water al getest? zoja wat zijn de waardes? De water waardes houd ik goed bij helaas zijn de test strips nat geworden ik probeer straks de waterwaardes te meten
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zou die strips maar weggooien want die zijn erg onbetrouwbaar en je kan beter met druppels testen of laten testen. Strips kopen is eigenlijk zonde van je geld.
 
Ik zou die strips maar weggooien want die zijn erg onbetrouwbaar en je kan beter met druppels testen of laten testen. Strips kopen is eigenlijk zonde van je geld.
sorry als ik niet goed reageer heb net een account aangemaakt weet niet goed hoe het werkt

ik laat het ook druppel testen
 
Ja in eerste instantie zie ik niks verontrustends in je gegeven informatie en wacht ik nog op je waterwaardes.

Om de aangetaste slijmlaag weer te laten genezen kun je voogle in je bak gooien, dat ondersteunt het imuumsysteem van de vis
 
On dat is geen probleem hoor en je komt vanzelf erachter hoe alles werkt maar het is goed als je ook met druppels laat testen.
 
Ja in eerste instantie zie ik niks verontrustends in je gegeven informatie en wacht ik nog op je waterwaardes.

Om de aangetaste slijmlaag weer te laten genezen kun je voogle in je bak gooien, dat ondersteunt het imuumsysteem van de vis
Ik geef morgen de water waardes
 
Vind het er niet uitzien als schimmel.

Houd vis continue de vinnen geknepen? Hoort die staart zo rafelig te zijn? Volgens mij zie ik happen eruit?

Is vis gewoon zijn ding aan het doen rond zwemmen? Eet de vis nog?

Hoeveel liter is aquarium en zitten er alleen 2 vrouwtjes in? Jagen/vervelen ze elkaar?

Heb je betere close up met vinnen los? Foto van andere vrouwtje? Foto wit uitgeslagen vis frontaal of bovenaf van kop mn ogen?
 
Even een tipje: als je bij de LFS bent voor je waterwaarden laat je dan niet volstoppen met allerlei middeltjes, sommig zaken zijn daar erg goed in ;)k

Nog een aanvulling, laat de waarden opschrijven en je niet afschepen met de opmerking dat alles goed is want dan weet je nog niet veel namelijk.
 
Mijn betta vrouw heeft een soort wit bultje weet iemand wat dit is en wat ik er tegen kan doen??Bekijk bijlage 285780
Even een tipje: als je bij de LFS bent voor je waterwaarden laat je dan niet volstoppen met allerlei middeltjes, sommig zaken zijn daar erg goed in ;)k
weet ik heb net wel voogle geregeld
En ben er achter gekomen dat ik mijn blauwe betta kwijt ben en een rode buikwater zucht heeft.
 
weet ik heb net wel voogle geregeld
En ben er achter gekomen dat ik mijn blauwe betta kwijt ben en een rode buikwater zucht heeft.
Dan denk ik dat er meer aan de hand is dan alleen een infectie, dan zou ik zowiezo voorlopig komende dag dagelijks 50% water verversen
 
Ik ben geen expert maar zo te zien is het wel pluizig.
 
Zoals gezegd: komende dagen dagelijks 50% water verversen.

En ik zou bactopur direct in huis halen en je bak ermee kuren
 
Ik denk columnaris en schimmel. Inderdaad de bactopur direct hoewel ik bang ben dat het al te laat is gezien je dit zal moeten bestellen en bezorging en feestdagen.

Ik zie geen waterbuikzucht.

Is zeer besmettelijk dus als visjes dood gaan niet zo maar nieuwe erin doen want die worden dan ook ziek. ook al je spulletjes wat je gebruik schoonmaken/ontsmetten.
 
Nee dat is geen voogle, bactopur direct is een antibioticum van sera in tabletvorm die je moet oplossen in water voordat je het toevoegd aan het aquarium, voogle is voor het imuumsysteem te versterken
Waar helpt bactopur voor bacterien?? Want ik heb daar een middel voor
 
Ik denk columnaris en schimmel. Inderdaad de bactopur direct hoewel ik bang ben dat het al te laat is gezien je dit zal moeten bestellen en bezorging en feestdagen.

Ik zie geen waterbuikzucht.

Is zeer besmettelijk dus als visjes dood gaan niet zo maar nieuwe erin doen want die worden dan ook ziek. ook al je spulletjes wat je gebruik schoonmaken/ontsmetten.
De planten en stenen
 
image.jpg
 
image.jpg
deze is nog gezond denk ik
 
Ja duidelijk toch wel waterbuikzucht.

De fish gaurd ken ik persoonlijk niet maar wat ik lees is het net zoiets als voogle. Imuunversterker. zal wel schelen maar zal vis niet door genezen. Ik ben bang dat ze het niet gaan redden. .Allemaal een bacterieel probleem en zal je met een kuur moeten behandelen/doden. Middel heeft wel invloed op je biologisch evenwicht. Dood ook nodige bacterieen. Daardoor zul je gedoe krijgen met oplopende waterwaardes.
 
Zoals Michelle al zegt is het een bacterieel probleem en dat los je op met antibiotica en dan is bactopur direct van sera 1 van de betere medicijnen daarvoor (neem aub geen esha troep want practisch alle bacterien zijn daar resistent voor en dan word de vis dus alleen maar zieker)
 
maar voogle is dus goed en kan je 2 dingen tegerlijk doen
 
Hoenis het nu met je visjes hebben ze heg overleefd ben erg benieuwd
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan