Garnalenbakje van Killerfish


Elke bak wat :juggle:

Ben me er zeker van bewust dan het een scholenvis is en kijk het even goed aan in deze bak. Zijn ze voldoende te zien en blijven ze lekker dik, anders gaat dit duo naar 1 van beide andere bakken en blijven ze niet hier. Vermoed dat het goed gaat, ondanks hun aantal. Er is dus een backup
 
Planten rechtsachter staan er nog, maar zijn gesnoeid. Die deden het niet heel lekker, kijk het maar even aan of die teruggroeien. Het stuk naaldgras begint daar al wel mee gelukkig, daar steken steeds meer groene sprietjes de kop op
20200921_201126.jpg20200921_201137.jpg

En nog even een kort opgeslagen filmpje van afgelopen week van snap, enthousiasme spat er altijd vanaf als ik in de buurt kom :DD
 
  • Leuk
Waarderingen: Joff
Grasjes die dood gingen, de helferi die niet wou en draadalg door de te sterkte verlichting. Die folie had ik toch moeten laten zitten achteraf gezien, maar met een ledstrip en een dimmer nu een veel betere balans en betere instelbaarheid. Nieuw plantje en even een iets andere inrichting.
Oh en niet te missen denk ik; een andere bewoner. De betta die ik had is mee naar werk en zwemt daar weer bij de neons waar hij eerder mee heeft gezeten. Deze jonge man heeft zijn plek thuis overgenomen.
Merkte dat de vorige toch wat te druk was in dit formaat bakje en een langvinnige toch geschikter was. Ben namelijk al een tijdje verliefd op deze prachtige man, die bij de lfs vandaan komt
20201108_201205.jpg
20201108_201007.jpg
20201108_200711.jpg
 
Leds naar voren gehaald, want de anubias bealgde nogal. Creëert nu een mooie mysterieuze inrichting, nu zonder hout en met steen

De before en after, ja de verlichting staat ook wat minder fel zodat hij wat langer aankan op een dag. Thermometer is ook nauwelijks te zien nu
20210207_113243.jpg
20210208_192047.jpg
 
Op wat algejes op het glas na niks te doen met deze bak. Het verplaatsen en dimmen van de verlichting heeft een positief effect. Crypto's onderin doen het goed en de anubias heeft een heel stuk minder alg. Meneer geniet met volle teugen en zal ook i nmijn nieuwe huis deze bak blijven bewonen. Alleen gaat dan de eden weer op de bak, vind het sponsfilter te opvallend ondanks dat je hem nauwelijks ziet overdag.

Zal ook eens een foto proberen te maken als het donker is buiten de bak, zonder weerspiegeling
20210411_113044.jpg20210411_113434.jpg
 
Meneer heeft ondertussen een iets grotere woning gekregen; hij zwemt alleen in de dubai 100. Wou daar toch iets in hebben en met zn nieuwsgierigheid is hij ook zo weer te vangen. Deze bak is nu de woning van een paar hele kleine garnaaltjes die hopelijk mooi opgroeien

IMG_20210426_212924_233.jpg

 
Tis voor het eerst dat ik hem zo goed op de foto heb gekregen. Dit showen doet ie niet veel.

Fraaie Betta Mike en ik hoop dat het goed gaat met de garnaaltjes samen.
Daar zit ook de twijfel in; denk niet dat ik de cr en cb toe ga voegen als deze man hierin blijft. Die houd ik dan liever in de 80cm
 
Bakje een stuk of 30 nieuwe bewonertjes gegeven. Kleine greep in een apart bakje, op een gegeven moment het vuil er maar tussenuit gezogen ipv de garnaaltjes. Kwam zelfs een klein visje tegen, vermoedelijk een galaxy. Krijgt geen speciale behandeling, hoop dat ie genoeg weet te vinden in dit bakje

20210502_152300.jpg
20210502_152316.jpg
 
Het kleintje zwemt nog steeds rond en de kleine garnaaltjes groeien goed. Ze zijn veel meer te zien nu, maar ze mogen nog even iets groter worden. Ook 2 zwangere garnalen in deze bak gedaan, ze wouden de planten niet loslaten dus als ze dan toch uit de bak zijn..
Visje krijg ik vanwege de belichting niet goed op de foto
20210511_181520.jpg
20210511_181509.jpg
.
 
Growing like hell. Klaar om de grote bak straks in te gaan. 2 volwassenen hebben ondertussen geen eieren meer, maar ga niet de moeite doen om zo eruit te scheppen. Die paar weken maakt niet veel meer uit. Kleine visjes vorige week nog gezien, sindsdien niet. Wie weet in de tijdelijke bak dat er nog wat in rondzwerven, mos is zo meegegaan en heeft bij de galaxy's gezeten

 
leuk dat jongen grut sins ik me bakken heb verplaats naar aan recht tafel tijdelijk geen jongen meer gezien denk te groten veranderingen? jij enig idee?
 
Kan zijn dat ze even een beetje van de leg zijn vanwege de korte stress. Ze zitten hier nu apart met heeeeel veeeel planten dus geen idee of en hoeveel kleintjes er nu in de bak zit en wat er zwanger van is verder. Zal ik over een paar weken wel zien als alles weer leeg gaat
 
Schat ergens tussen de 30 en 40 kleintjes te hebben die als kool groeien. Mooie aanvulling op de bak, samen met de kleintjes die in de 60cm zitten nu

Meestal op het glas, dus lekker de bruinalg laten zitten. Ook de 2 kleine corydoras doen het prima
20210619_121535.jpg


Edit;
Het tweetal wordt ook echt al panda
20210619_121805.jpg
20210619_121853.jpg
20210619_121911.jpg
 
nice dan heb je echt een mooie groep straks om me te kweken of wat zijn de plannen ?
hier nog een foto van zoon witen die groot is heb meerderen ga ze denk appart zetten om door te kweken
c898b585e9dc097553a9bfd0564ddaf8.jpg

https://gyazo.com/c898b585e9dc097553a9bfd0564ddaf8

Ja gaaf, hier tussen de volwassenen ook een ik dacht drietal zitten. Heb er wat te weinig om echt gericht mee te kweken, dus mogen ze hun genen doorgeven aan de CR groep, wellicht later als er wat meer zijn dat ik ze wel apart ga kweken.
20210619_122650.jpg

Verbaasde me dus ook niet echt dat die genen doorgegeven zijn. Plan voor nu is om de crystal red garnalen in de 80 centimeter te plaatsen samen met wat habrosus en verloren pygmaeus. Dat moet wel goedgaan volgens mij. De reds hebben namelijk over het algemeen de hoogste gradatie, de cyrstal blacks zijn grotendeels wat minder. Die gaan waarschijnlijk straks de meterbak in. Vind garnalen in een gezelschapsbak ook altijd wel leuk, maar wil er ook wel mee kweken. Kan ook zijn dat de blacks in de blackwaterbak gaan, of toch samen in de 80cm. Ligt ook een beetje aan de aantallen en de vissen in de bakken, keuze zat in ieder geval.

In de 80 bak (of ja, 60cm deel van de 80cm) komt dan een sponsfilter te zitten. Die draait nu ook in de 60cm waar de verzameling inzit, kan die mooi indraaien. De biologische media van het externe filter los in deze bak gedaan en dat gaat eigenlijk prima. Tijdelijke bak dus over de inrichting niet nagedacht; paar vissen met de garnalen en een lading planten. Stukkie hout voor de L010 en L104, oto's en de gastromyzon. Alles wat lastig uit de meterbak te vangen is, aangezien dat hout vastgekit zit :DD
Is wat lastig met de weerspiegeling, maar hier zit de hele verzameling in. Er wordt graag in de biomedia gegraven, dus ondertussen ligt dat ook door de hele bak :juggle:
20210619_122544.jpg20210619_122623.jpg20210619_122554.jpg

Edit; foto's toegevoegd
 
mooie setup zonder bodem of weinig bodem lijken ze het besten te doen schonen bak voer schema water wissel elke week en ze kweken :)
en veel planten natuurlijk zit laatste tijd dus met aquaponic te spelen en dat bevalt echt heel goed met de kweek heb je gewoon minder planten inde bak nodig met namen drijf planten en water kwaliteit blijft top
 
Qua setup is het nog een beetje kijken, maar een bodem komt er sws wel in. Qua planten vooral wat mos en crypto, eenvoudig met een mooie groene uitstraling. Benieuwd hoe de aquaponics bevallen bij je, duurt nog een weekje of 4/5 voordat ze over gaan schat ik.
 
zal binne kort ook eens wat plantjes bestelen heb veel van het zelfde
 
heb wellis gehoort dat als anubes stengel afbreekt kleine naaltje vrij komen ofzo:juggle: zou dan slecht zijn voor de garnalen maar heb jij geen last van dan?
 
heb wellis gehoort dat als anubes stengel afbreekt kleine naaltje vrij komen ofzo:juggle: zou dan slecht zijn voor de garnalen maar heb jij geen last van dan?
Anubias horen denk ik, gezien de vorm van de bloemen en het schutblad, tot de groep aroids. Deze groep planten bevatten calcium oxalaat kristallen en in dat verband heb ik de term 'naaldjes' wel eens gehoord. Maar het zijn geen naaltjes zoals wij ons denk ik voorstellen.

Google maar eens op Spathyphillum en oxalate, dan vind je een voorbeeld hoe en wat het kan doen met een mens.

Verder niet gezocht op Calcium Oxalate en fish

Na wat ik gelezen heb kan ik me goed voorstellen dat het schadelijk is voor ons onderwaterleven, maar bewijs heb ik niet. Ik heb zelf eigenlijk altijd Anubias in een bak(je) gehad en vissen hadden er duidelijk geen last van.

Ander verhaal de garnalen, daar hoef ik hier niet meer aan te beginnen. Ik verdenk een loden warmwaterleiding. Zo leggen appelslakken hier ook 'meteen' het loodje. Binnen een dag liggen ze al met half gesloten deksel op de grond. Tenzij ik een waterverbeteraar gebruik. Daar schade en schande wijs geworden. Ik had toen overigens géén Anubias in dat bakje.

Ik meen dat lang geleden @Nicolientje-W er eens iets over geschreven heeft. Misschien zit ik er naast.
 

Terug
Bovenaan