Garnalenbakje van Killerfish


Mooie bak hoor. Henk is een mooie vis, hij kleurt goed in jouw bak.
 
Passen de oto’s en Cory’s wel in dit formaat? Ik vind ze erg leuk:thumbs:
Wordt meestal aangeraden om geen vis naast een betta in dit soort bakjes te houden, maar ik merk weinig aan de oto die erin zit. Is regelmatig door de hele bak te vinden en eigenlijk constant wel te zien, waardoor ik niet het idee heb dat hij soortgenoten mist. Voor meer is de bak ook gewoon echt te klein dus blijft dit lekker zo. Er is dan gewoon te weinig voeding. Nu moet ik wel zeggen dat alle oto's hier ook gewoon van het voer mee-eten, naast dat ze het glas echt spik en span weten te houden.

De corydoras gaan gewoon niet zo lekker, maar daar had ik in een groter aquarium ook last mee. Ik zie bij deze ukkies geen ander gedrag, maar ze hebben in de bak wat dat betreft wel genoeg ruimte om rond te zwemmen, ook de bodem is vrijwel leeg verder. Ligt ook natuurlijk wel aan de inrichting en de medebewoners. Heb er natuurlijk aardig, in verhouding, wat biologische filtering achter zitten.
 
Niet alleen de lido, ook deze bak heeft een kleine make-over ondergaan. Keer wat anders want kreeg de techniek niet genoeg uit het zich. Ook ander uiteinde op het filter, want de meegeleverde rubberen sloeg elke keer wit uit. Viel me te veel op. Nu een plastic ding wat ik nog had liggen maar passend gemaakt en erop gedrukt
20191006_192121.jpg


Tevens wat leds afgeplakt met de folie die ik over had van de Dubai, om de anubias niet te veel in het licht te zetten. Deze komen uit de lido en waren nog zo goed als algvrij, in tegenstelling tot de vorige uit de bak. Vanaf de achterkant geplakt, net als de tintfolie destijds.
20191006_105830.jpg
20191006_105924.jpg
 
Ziet er weer mooi uit zo :thumbs:
Dat afplakken met deze folie is slim, dat verschil moet je goed gaan merken.
 
Ondanks de afgeplakte led toch nog teveel verlichting voor de anubias. Bakje dus maar wat anders ingericht en gezorgd voor een drijver. Gelijk maar even het glas schoon, want dit was wel nodig. Achterkant bewust niks mee gedaan voor de algeneter en ik merk net dat ik voor een stukje ben vergeten.. Kwam al niet goed langs de stokjes van het hout :oops: Verlichting wel afgeplakt gelaten, zo zie je de kabel en intake van het filter minder en krijgt de drijver in die hoek ook niet teveel verlichting. Wortels worden nog wel wat langer als ik de stek in de Dubai zie, dus dat gaat Henk wel waarderen

Veel foto's zijn er ook niet gemaakt, enkele en before en tweetal after. En ja, ik was wat druk en had niet echt tijd voor een schoonmaak :sorry:
20191030_185247.jpg
20191031_170036.jpg
20191031_183723.jpg
 
Nieuwsgierige visjes die Betta's, dat merk ik hier ook, en veelvraten zijn het ook ben ik achter.
De kleintjes die ik heb hadden zich gister zo vol gevreten dat ik eerst dacht dat ze buikwaterzucht hadden, maar vandaag zijn de buikjes weer normaal.
 
Nieuwsgierige visjes die Betta's, dat merk ik hier ook, en veelvraten zijn het ook ben ik achter.
De kleintjes die ik heb hadden zich gister zo vol gevreten dat ik eerst dacht dat ze buikwaterzucht hadden, maar vandaag zijn de buikjes weer normaal.
Heel herkenbaar ja! Is wel gezellig met school bezig, hij komt elke keer even kijken en om voer bedelen. Kan hier aardig gericht op voeren waarbij iedereen wat heeft, maar merk ook in de Dubai dat de kempvis daar, en vorige, zich volvraten tot knapstand :D Die dame overigens nog steeds
 
Jij kijkt inderdaad naar de overkant en wacht op het vrouwtje dat aan de andere stok slingert :D :D
 
Haha, lijkt wel een trapeze-act.
Tis een apart beest :D

Jij kijkt inderdaad naar de overkant en wacht op het vrouwtje dat aan de andere stok slingert :D :D
Dat vrouwtje zwemt toch een meter of wat verderop, maar heeft ie wel uitzicht op. Toch een uitslover misschien :rolleyes:
 
Zomaar even, al hadden de bewoners weinig zin om zich te laten zien
20191201_000426.jpg
20191201_000545.jpg
 
Leuk bakje Mike en dat is een mooi stukje hout wat je erin hebt staan.
 
Dat stuk past precies en staat tussen het glas vast :D

20191201_124016.jpg
 
Wanneer meneer even flink gaat showen :smitten:
Blauw met toch een rode gloed, net hoe hij zn vinnen heeft. Kort filmpje als impressie
20191208_195031_capture.jpg20191208_195009.jpg20191208_195043.jpg20191208_195011.jpg20191208_195033_capture(0).jpg20191208_195033_capture.jpg

En ook nog een filmpje van een van de andere bewoners. Net als corydoras zeven ook deze vissen zand, wist ik eigenlijk niet. Viel me op dus de camera er maar even op :D


Henk zijn kleurenpalet:
 

Bijlagen

  • 20191208_195028.mp4
    4 MB
Laatst bewerkt:
Tnx beide! Filmpje maakt mijn camera automatisch bij elke foto. Dat is echt een ideale instelling. Gewoon frame opslaan als je foto net niet scherp is omdat je vis wegschiet ofzo

Edit; bedoel dan het filmpje van Henk. Die andere was wel bewust met de filmfunctie :stom: Denk dat je die bedoelde. Tis nog vroeg
 
En ook nog een filmpje van een van de andere bewoners. Net als corydoras zeven ook deze vissen zand, wist ik eigenlijk niet. Viel me op dus de camera er maar even op :D


Henk zijn kleurenpalet:

Ook over nagedacht Kuhlii, ik ben niet vies van dieren maar toch trekt het idee van gekleurde wurmen in mijn bak mij niet haha.
 
Ook weer netjes en schoon. Kokosnoot met mos moest ik even kwijt na de herinrichting van de lido, maar de vissen waarderen dit eigenlijk best goed dus maar een vaste plek gegeven.

20191229_143653.jpg
20191229_142521.jpg
 
Deze bak staat op het moment even leeg. Ben, zoals ook wel te lezen in mn andere topics, wat gaan schuiven met de inrichting van mn kamer en de bak van Henk paste niet meer op mn bureau door de positie van de dubai. Ergens anders was zeker plek, maar dan staat ie niet in de buurt van bed of bureau en dat vind ik jammer vanwege zn persoonlijkheid. Dit betekend overigens niet het einde van de bak, want ik ben bijna klaar met mijn studie. Zodra ik aan het werk ben en mn eigen klas heb, gaan de bak en Henk gewoon weer mee, net als vorig jaar. Zal proberen af en toe hier eens een foto te plaatsen van hem en anders is de rest in het topic van de dubai te vinden
 
Das alweer een flinke tijd geleden dat er in deze bak wat rondzwom. Echter, nu mijn schoolbakkie thuis is komen te staan vanwege de vakantie en de onwijs leuke persoonlijkheid van mijn Betta maar besloten om deze bak te vullen en wederom op mijn bureau te zetten, waar hij voorheen ook altijd stond. Het stuk hout wat hier voorheen in zat staat nu in de Dubai, dus maar eens iets anders.
Externe filter heb ik helaas geen plek voor vanwege de Dubai (dan haal ik teveel zicht weg) dus dan maar intern en met een filterspons.
Rustige stroming, want veel belasting zit er niet op. Stuk hout komt uit het oude schoolaquarium, dus zal het eea aan bacteriën huisvesten. Verder goed in de gaten houden. Wil er nog wel wat planten aan toevoegen, maar op het moment zit alles dicht aan winkels. Binnenkort even langs de LFS dus om te kijken wat ik mooi vind. Wil het niet te vol planten, vind dit ook wel gaaf namelijk. Lekker donker, waar de vis er goed uit knalt!
Techniek zal dan ook op de definitieve plaats komen te hangen, wellicht ook nog met een ander filtertje. Dat nog even aankijken.

En qua naam; Henk de Derde wordt ook weer zowat en deze heeft, vooralsnog, geen naam
20200724_185751.jpg
 
Vandaag even naar de LFS geweest voor wat planten in deze bak, maar ook voor de klassenbak. Een cyperus helferi, potje naaldgras en potje pogostemon erectus in de bak. Die laatste weet ik nog niet wat ik er mee wou, maar staat hier wel leuk. Beetje de hoogte in en dan ben ik de techniek ook gelijk meer kwijt. Flinke spiegeling, vanavond maar even een beter foto proberen te maken. Bakje tevens iets verder naar m'n scherm gezet, zodat ik nog iets beter in mijn Dubai kan kijken. Die spleet is dan net genoeg :DD
20200725_143707.jpg
 
Tja, alles gaat eigelijk zoals het gaat. Planten doen het goed, op de stekjes rechts na. Kijk het even aan, anders gaan die eruit. Mevrouw zwemt nog steeds zo vrolijk rond en komt veel kijken als ik achter de pc zit. Blij dat ze nu op mijn bureau staat :DD
20200802_191635.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: Joff
Staat erg mooi die twee heldere bakken zo bij elkaar
 
Plantjes doen het niet heel lekker in deze bak. Vorige week maar het folie dus van de verlichting gehaald en vandaag de bak een rescape gegeven. Planten waren zo goed als niks meer. Naaldgras teruggezet, maar flink gekort. Die lange stengelplant is ook niet veel meer van over. Kijk het nog even aan. Bak is nu vrij leeg, maar dat wil ik over tijdje even aankijken; even geduld mee. Heeft geen haast

Ook alleen even een before en after, binnenkort even wat meer plantjes scoren
20200830_152303.jpg
20200906_145738.jpg
 
Tja, als je dan toch naar de ortho moet en op tijd thuis bent; maar even voor elke bak wat visjes halen. Ze zijn er eindelijk weer :DD

20200921_164933.jpg
 

Terug
Bovenaan