Wat is er nieuw

Bettavis wond of ziek?

Beginner20

Active member
Lid geworden
20 januari 2021
Hallo! Ik heb sinds kort weer een bettavis. De bak is een maand ingedraaid en de vis zit er nu ook een maandje in. 3 dagen geleden viel mij ineens op dat hij aan 1 kant een gat heeft. De waterwaardes zijn goed en ik heb voor de zekerheid 50% water ververst.
In eerste instantie was ik er zeker van dat hij vast heeft gezeten aan het hout en daardoor gewond is, ondanks dat dit nog nooit eerder is gebeurd. De wond lijkt echter groter te worden?
Herkent iemand dit misschien als een ziekte en heeft iemand tips hoe ik dit kan behandelen, ik heb hier namelijk nog nooit mee te maken gehad..

Bijlagen

• IMG_3406.jpeg
    IMG_3406.jpeg
    1.9 MB · Weergaven: 24
  • IMG_3404.jpeg
    IMG_3404.jpeg
    2.2 MB · Weergaven: 22
Het lijkt wel of de huid/schubben er deels af zijn geschraapt. Ik zou in ieder geval goed verversen. Is het gedrag verder wel ok en eet de vis?

Het lijkt wel of de huid/schubben er deels af zijn geschraapt. Ik zou in ieder geval goed verversen. Is het gedrag verder wel ok en eet de vis?
Bedankt voor je reactie!
Hij verstopt zich wel wat meer dan voorheen en zijn kopschubben zijn donker, die horen oranje te zijn. Hij eet gelukkig nog wel en hij zwemt niet afwijkend. De 'wond' lijkt alleen wel groter te zijn geworden..
In de bak zit een groot houtstuk, ik twijfel om deze er uit te halen. Als hij zich beschadigd heeft dan komt het namelijk wel van het hout vermoed ik, maar hij ligt ook veel onder/achter het hout te chillen (ook voor dat hij deze wond had) dus als ik het hout weg haal heeft hij veel minder beschutting.
Ik blijf nu in elk geval het water verversen, is er verder nog iets wat ik zou kunnen doen? Ik lees namelijk ook dingen over een zoutbad maar dat lijkt mij vrij intensief voor zo'n visje.

Bijlagen

• IMG_3431.png
    IMG_3431.png
    4.2 MB · Weergaven: 11
Ik zou dat hout eruit halen als de kans aannemelijk is dat dit die wond veroorzaakt heeft.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan