bettavrouw

N

Nick1994

Guest
Ik heb een aantal vragen:

Heeft iemand ervaring met een solitaire Betta vrouw? (eventueel bij vuurgarnalen)

Zijn vrouwtjes minder agressief dan mannetjes?

En kan een vrouwtje solitair worden gehouden?

Alvast bedankt!
 
Ze kunnen prima alleen leven hoor en of z eminder agressief zijn t.o. garnalen dan mannen weet ik niet maar je bent vaak van het karakter afhankelijk. Soms gaat het goed met garnalen en soms niet.
 
Jep, hier een solitaire betta vrouw bij garnalen (japonica en vuurgarnalen). Ze zit in de 180 liter. Kan prima alleen en ik vind haar een stuk toleranter naar andere vissen dan mijn mannen waren. Garnalen kijkt ze niet naar om, maar mijn bak is enorm dicht beplant dus de garnalen kunnen zich verstoppen op plaatsen waar de betta niet bij kan. Maar goed, dat is ervaring met maar 1 vrouwtje, dus kan ook karakter zijn.

Let bij de vrouwtjes wel op verstenen van de eitjes in de buik van de vrouw. Daar sterven er nogal een aantal aan. Ik had ook een solitaire man in een ander aquarium. Daar zette ik de vrouw af en toe bij als ze echt vol eitjes zat. Niet om te kweken, maar zodat het vrouwtje de eitjes kon lozen.
 
Van dat verstenen heb ik ook al gehoord en volgens mij dit zelf een keer bij de hand gehad. Hoevaak zoiets voorkomt weet ik niet maar let er wel op zoals Noa al aangeeft.
 
Zoals al gezegd is agressie ook echt per vis afhankelijk.
Dus net als bij mensen heb je ook daar gewoon valse vrouwen :D
dus of ze de vuurgarnalen met rust laat... altijd tricky.

solitair moet geen probleem vormen, ik kende echter het eitjes verhaal niet.
 
Terug
Bovenaan