Wat is er nieuw

beuken- of eikenhout bij discussen?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Cinderella
  • Startdatum Startdatum
C

Cinderella

Guest
ik vind maar geen stronk hout naar mijn zin om in mijn discusaqua te zetten..

kan het kwaad als ik de wortel van een jonge eik of beuk goed spoel en in het aqua plaats?

ik ben echt specifiek op zoek naar een wortel, die ik in 3D-stijl tegen mijn achterwand zet en laat uitlopen naar voren toe...
 
Bedenk wel dat dat hout zeker gaat rotten, en erg vlot ben ik bang.
Dat moet je goed in de gaten houden, en dan uiteraard weer verwijderen.
 
Mondeo zei:
Bedenk wel dat dat hout zeker gaat rotten, en erg vlot ben ik bang.
Dat moet je goed in de gaten houden, en dan uiteraard weer verwijderen.
Zou je dat niet op kunnen lossen door het te bewerken met epoxy o.i.d.? En dan wat zand eventueel er overheen strooien tegen het glimmen.
 
Prullenbak zei:
Mondeo zei:
Bedenk wel dat dat hout zeker gaat rotten, en erg vlot ben ik bang.
Dat moet je goed in de gaten houden, en dan uiteraard weer verwijderen.
Zou je dat niet op kunnen lossen door het te bewerken met epoxy o.i.d.? En dan wat zand eventueel er overheen strooien tegen het glimmen.

Dan ga je geweldig veel centjes nodig hebben, wil je zoiets goed behandelen met epoxy dan moet je het al kunnen onderdompelen, je verstaat ook dat dit niet echt de max is.
Zoiets is gewoon niet haalbaar.
 
Prullenbak zei:
Mondeo zei:
Bedenk wel dat dat hout zeker gaat rotten, en erg vlot ben ik bang.
Dat moet je goed in de gaten houden, en dan uiteraard weer verwijderen.
Zou je dat niet op kunnen lossen door het te bewerken met epoxy o.i.d.? En dan wat zand eventueel er overheen strooien tegen het glimmen.

Dan moet het echt 100% afgesloten zijn, en dan nog bestaat de kans op rot van binnen uit.
Epoxy glimt niet,eenmaal onder water.
 
Is het effect dat je wilt bereiken zoiets als hieronder?

article27721506.jpg


1377477_548130935259074_281689795_n.jpg


~ Ivo
 
luc zei:
Prullenbak zei:
Mondeo zei:
Bedenk wel dat dat hout zeker gaat rotten, en erg vlot ben ik bang.
Dat moet je goed in de gaten houden, en dan uiteraard weer verwijderen.
Zou je dat niet op kunnen lossen door het te bewerken met epoxy o.i.d.? En dan wat zand eventueel er overheen strooien tegen het glimmen.

Dan ga je geweldig veel centjes nodig hebben, wil je zoiets goed behandelen met epoxy dan moet je het al kunnen onderdompelen, je verstaat ook dat dit niet echt de max is.
Zoiets is gewoon niet haalbaar.
Daarom vroeg ik het dan ook. Ik heb zelf die gedachte wel vaker gehad, maar had geen idee of dat �berhaupt te doen zou zijn.
 
Mascha&Ivo zei:
Is het effect dat je wilt bereiken zoiets als hieronder?

article27721506.jpg


1377477_548130935259074_281689795_n.jpg


~ Ivo


die onderste, dat is DE MAX!!!! echt wat ik heel graag zou willen!!!

maar dan met een echte wortel, want ik denk dat dit kunststof is?
 
Dit is de 'tropical tree trunk' van het merk 'RockZolid'. Kunststof inderdaad.

Er is een persoon op het forum die zelf kienhout uit het veen gaat afgraven en aanbied ter verkoop tegen zeer redelijke prijzen en hij heeft ook stukken hout die je op een dergelijke manier kan gebruiken. Ik p.b. je wel wat gegevens.

Als het idee dat je hebt niet haalbaar blijkt met echt hout, kom je wel uit bij een dergelijke wand of bij zelf bouwen met piepschuim etc.

~ Ivo
 
maar eigenlijk is beuk of eik niet schadelijk voor mijn schijfjes, als ik de stronken tijdig vervang bij rotting?
 
Cinderella zei:
maar eigenlijk is beuk of eik niet schadelijk voor mijn schijfjes, als ik de stronken tijdig vervang bij rotting?

Doe het niet, je zou wel eens op een morgen kunnen opstaan en al je vissen hangen ondersteboven.
Met twijgen kan dit, met hele wortels niet.
 
luc zei:
Cinderella zei:
maar eigenlijk is beuk of eik niet schadelijk voor mijn schijfjes, als ik de stronken tijdig vervang bij rotting?

Doe het niet, je zou wel eens op een morgen kunnen opstaan en al je vissen hangen ondersteboven.
Met twijgen kan dit, met hele wortels niet.

d�h, liever niet! ik zal dan maar verder zoeken naar echt aquariumhout.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan