Wat is er nieuw

Bewaren Osmose water

  • Onderwerp starter Onderwerp starter DragonWish
  • Startdatum Startdatum
D

DragonWish

Guest
Hallo allen,

Hoe lang blijft osmose water goed als het in een (schone) ton zit, zonder stroming etc?
 
Hang je r een zuurstofsteentje in. Blijft het lanng goed,hoor.
 
De lfs hier zei dat je het een week kan bewaren als je het donker weg zet. En daarna moet je er een zuurstofsteentje inhangen en blijft het meerdere weken goed. Toevallig nog gevraagd twee weekjes terug 😉
 
Het blijft langer dan dat goed hoor.
In een gesloten propere ton blijft dit makkelijk een maand goed zonder ingrepen. Waarschijnlijk zelfs langer.
Ok, het zuurstofgehalte kan wat dalen en er kan ergens wel een stofje in vallen. Maar slecht worden in de zin van onbruikbaar kan het volgens mij helemaal niet worden.

Tenzij je extreem gevoelige vissen hebt zou ik me er geen zorgen om maken. 🙂
 
Wat Jurgen schrijft klopt wel met wat de garnalenhouders ook hebben aangegeven.
 
Bedankt mensen!
 
Ik maak altijd meteen na het verversen nieuw osmosewater aan voor de volgende week. Zo heb ik ook altijd osmose op voorraad voor het geval ik het acuut nodig heb, wat al twee keer het geval is geweest. Een week na aanmaken is het dus sowieso prima te gebruiken.
 
^^ ik doe pressies het zelfde 😉
 
Dat is wel een goede tip om dat zo te doen.
 
Heb nu een Groot vat /Wasmand. als opslag.
Wasmachine is toch weg. Ga ik nu inrichten als Waterhoek.
Stellinkje in maken.
 
Bertus zei:
Heb nu een Groot vat /Wasmand. als opslag.
Wasmachine is toch weg. Ga ik nu inrichten als Waterhoek.
Stellinkje in maken.

Ik heb bij de Praxis een regenton van 100L gehaald. Zit kraantje onder, werkt ook erg fijn.
 
Ik maak het zelf vlak voordat ik het ga gebruiken en heb aan 12 liter wekelijks genoeg. Zo n jerrycan is in ongeveer 2 uur vol dus als de nood aan de man is dan is dat snel genoeg klaar denk ik.
 
DragonWish zei:
Bertus zei:
Heb nu een Groot vat /Wasmand. als opslag.
Wasmachine is toch weg. Ga ik nu inrichten als Waterhoek.
Stellinkje in maken.

Ik heb bij de Praxis een regenton van 100L gehaald. Zit kraantje onder, werkt ook erg fijn.

Mag ik vragen wat zo n ton dan kost want ik dacht dat die best prijzig zijn.
 
Ja die prijzen die vallen me best wel mee zeg. Maar ja als je maar 12 liter gebruikt per week dan is het niet echt zo zinvol denk ik.
 
jessicapilon zei:
Mag ik vragen wat zo n ton dan kost want ik dacht dat die best prijzig zijn.

Ze zijn idd een eurootje of 30 a 40.
Heb ook een 25L jerrycan, waarmee ik transporteer van regenton naar aquarium.
 
Ik heb een regenton van Jardin.
Kosste me ook ongeveer die prijs.
Echter kan er wel 220 liter in en heeft ze een kraantje onderin.
 
Ik heb onlangs via marktplaats een aantal 20L jerrycans opgehaald voor 1 euro per stuk. Hier had schoonmaakmiddel in gezeten. Het schoonmaken ervan heeft me uiteindelijk aan azijn, soda, steradent, water e.d. meer gekost dan de jerrycans.
 
En dan is het nog maar de vraag in hoeverre je deze veilig kan gebruiken om water voor garnalen in te bewaren. Zelf zou ik zoiets dus ook niet kopen denk ik want bij TB garnalen wil ik geen enkel risico lopen en betaal dan liever een tientje meer voor een nieuwe 😉.

Heb jij ze wel in gebruik genomen overigens Alwin??
 
Niwla zei:
Ik heb onlangs via marktplaats een aantal 20L jerrycans opgehaald voor 1 euro per stuk. Hier had schoonmaakmiddel in gezeten. Het schoonmaken ervan heeft me uiteindelijk aan azijn, soda, steradent, water e.d. meer gekost dan de jerrycans.

Sommige mensen willen voor een dubbeltje op de eerste rang zitten.
Echter op de eerste rang kun je een modderpak oplopen.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan