Wat is er nieuw

Bewegende naald nieuwe drukregelaar?

Dirk1977

Well-known member
AquaForum Donateur
Lid geworden
1 maart 2024
Leeftijd
48
Iemand enig idee of dit normaal is, ik heb net een nieuwe set maar mijn vorige bleef wel stil staan?

Bijlagen

• 20250120_184153.mp4
    21.5 MB
Helemaal normaal is het niet nee. Kan zijn dat je net op een rotpunt zit voor de regelaar qua druk en flow. Of misschien zit je net op het punt van doorlaten van je diffuser.
Kan best zijn dat het weg is als je in druk iets hoger of lager gaat zitten.

Je kan proberen of “doorblazen” het oplost, zo eventuele vervuiling meeneemt.
  1. CO2-slang naar diffusor/reactor loshalen (normaliter de “losse” bellenteller)
  2. Naaldventiel dichtdraaien
  3. Werkdrukregelaar langzaam opschroeven naar een veilig/groen bereik wat de manometer nog aan kan.
  4. Naaldventiel een aantal keren helemaal los/dicht-draaien, je moet de CO2 duidelijk horen uitstromen en eventuele vervuiling mee neemt.
  5. Werkdrukregelaar dichtdraaien
  6. Naaldventiel dichtdraaien
  7. Werkdrukregelaar weer instellen op gewenste werkdruk
  8. Naaldventiel weer instellen op gewenste bpm’s

Laatst bewerkt:
Je kan proberen of “doorblazen” het oplost, zo eventuele vervuiling meeneemt.
  1. CO2-slang naar diffusor loshalen (normaliter de “losse” bellenteller)
  2. Naaldventiel dichtdraaien
  3. Werkdrukregelaar langzaam opschroeven naar een veilig/groen bereik wat de manometer nog aan kan.
  4. Naaldventiel helemaal losdraaien, je moet de CO2 duidelijk horen uitstromen en eventuele vervuiling mee neemt.
  5. Werkdrukregelaar dichtdraaien
  6. Naaldventiel dichtdraaien
  7. Werkdrukregelaar weer instellen op gewenste werkdruk
  8. Naaldventiel weer instellen op gewenste bpm’s
Dit kan nooit kwaad. Al zou volgens mij bij vervuiling eerder de reduceer niet meer afsluiten dan dat hij in resonantie komt.

Reactor is nieuw sinds gisteren en drukregelaar is ook nieuw.

Reactor is nieuw sinds gisteren en drukregelaar is ook nieuw.
Soms komt vervuiling mee uit fles

Elke nieuwe fles(vulling) “fakkel” ik altijd kort af, door hoofdkraan even los te draaien voordat ik deze aansluit.

Laatst bewerkt:
De fles is dus niet nieuw, de drukregelaar (Aqua Noa) en inline diffusor (Co2 Art) wel i.v.m. grotere bak.

Ik zie dit ook wel eens. Alleen als de bpm van de CO2 erg hoog staat ingesteld.
Dus als ik het naaldventiel flink open draai bij het aansluiten van een nieuwe fles, om alle lucht eruit te blazen.

Of je bpm staat heel hoog, of ergens een lek.

Ik heb de leverancier maar gemaild, die legt de vraag en het filmpje bij aqua noa neer en dan krijg ik bericht.

Geen resultaat met de gegeven tips?

Nee niks veranderd, enige wat ik ontdekt heb als ik op 1,8 bar onder de 60 bellen pm blijf doet ie het niet, maar ik heb meer druk en meer bellen nodig met mijn CO2 art atomizer.
Ik zit nu op 2,2 bar en ruim 180-200 bellen p.m. en dan begint hij te vibreren dus, maar goed ik wacht even de reactie af van Aqua Noa.

Dankjewel, nee niks veranderd, denk dat ik hem gewoon terug stuur, heb al de co2 art drukregelaar besteld die ga ik vanmiddag erop zetten en kijken of het probleem er dan nog steeds is.

Bijlagen

• co2art-co2art-pro-se-dual-stage-co2-drukregelaar-m.webp
    co2art-co2art-pro-se-dual-stage-co2-drukregelaar-m.webp
    26.1 KB · Weergaven: 43
Na 17 jaar (02/2008) heb ik mijn drukregelaar vervangen omdat het aantal bpm's zich moeilijk liet instellen en vaak verliep (zowel veel te hoog als veel te laag bij voldoende fles-vulling/druk)

Overigens geeft de werkdruk regelaar losgekoppeld (drukloos) ook geen 0 bar meer aan en heeft ook zijn beste tijd gehad
1000021763.jpg

De nieuwe Aqua-Noa doet het prima, het aantal bpm's is mooi te regelen ondanks dat dit voor mij niet heel precies hoeft te zijn (ergens tussen de 180-240 bpm is prima bij 1.2 bar omdat ik gebruik maak van een reactor i.c.m. PH-controller)

Zag wel de naald van de werkdruk meter minimaal "hobbelen" tijdens een geopende magneetventiel en herinnerde mij deze/jouw topic.

Ik ga er nog steeds vanuit dat dit normaal gedrag is bij veel bpm's en neem geen actie (RMA)

Laatst bewerkt:
Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan