Wat is er nieuw

"Bewoner"

• Onderwerp starter Onderwerp starter Neonlover
  • Startdatum Startdatum
N

Neonlover

Guest
Hey iedereen...
Deze zag ik hiernet bij het voederen zitten... iemand enig idee wat het is? Het is redelijk groot ook dus als het iets kwaadaardig is moet het er wel uit haha
Bedankt alvast!
IMG_1998.JPG

Kan het niet goed zien maar lijkt op een libellen larve, zo ja eruit halen en dood maken!

Oke bedankt, zit bij de garnalen dus ga er hem meteen uithalen 😱

Man man man slang zit vol steentjes en ben de rakker kwijtgeraakt 😱 dat krijg je dan als hij hele tijd onder de behuizing zit... op speurtocht kwant hij moet eruit!

Enige wat ik er voorlopig uitgehaald heb is een dode garnaal die gestorven is onder mijn stuk hout, er was een put onder... put nu toegemaakt en hoop dat ze er niet meer onder kunnen... 🙁 vind de larve ook even niet meer

Larve gaat je garnalen opeten, wees voorzichtig.
Rot beesten zijn het!

Heb hem dus niet meer gevonden... probeer het morgen opnieuw...hoe geraakt zoiets zelfs in mn bak?

Kan via nieuwe planten zijn binnen gekomen.
Heb je nieuwe planten?
Als ik nieuwe planten koop plant ik ze nooit gelijk in mijn aquarium.
Zet ze eerst een paar dagen in een emmer ofzo, je kunt dan ook een slakkenmiddel gebruiken om slakken uit te roeien.
Vaak heb je slakkeneitjes aan de onderkant van de bladeren.
En ga je planten eerst alles goed spoelen.
Heb in het verleden een ware slakkenplaag gehad doornieuwe planten en ook deze rot larven gehad.

Slecht nieuws, vandaag weer een dode garnaal gevonden... heb er 10 geteld nu... de larve is niet meer te bespeuren, ik hoop dat hij niet aan de basis van het sterfgeval ligt. Goeie tip van de planten maar is zeker al een goeie maand geleden dat ik er plantjes in gedaan heb 😛

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan