karin
Member
- Lid geworden
- 9 oktober 2024
- Leeftijd
- 39
Voor onze zoon kochten we Superfisch start 36 x 23 x 37,4 cm – 27 liter
In de aquariumzaak werd ons vertelt dat we moesten denken aan 10-15 bewoners.
Platy's, guppen, kardinaal tetra's vielen allen binnen de mogelijkheden.
In een andere aquariumwinkel werden al deze vissen ons ontraden. Te groot...Hoogstens endler guppen zouden kunnen uit dit rijtje, en blauwe neontetra's ipv kardinaal tetra's. De blauwe neons vielen ook in de smaak, maar de endler guppen niet zo. Die vond onze zoon wat ielig en minder mooi. Hij hoopte op mannen guppen met zwierige staarten zoals bij de gewone gup.
Online lees ik verschillende richtlijnen. 1 cm vis per liter, komt vaak voorbij, maar soms wordt vermeld dat je staarten en vinnen niet mee hoeft te rekenen. En dat je bij kleine visjes minder streng hoeft te kijken (naar boven afronden) dan bij grote vissen .
Er lijkt mij toch ook verschil tussen een slank smal visje van 4 cm en een grote ronde vis van 4 cm m.b.t. hoeveel ruimte het inneemt.
Algeneters en garnalen hoeft men niet mee te tellen lees ik, maar het lijkt me toch niet je daarmee los kan aan.
Wij dachten nu aan het volgende:
- 3 gewone mannen guppen
- 5 blauwe neon tetra's
- een algeneter (welke, geschikt bij een grind bodem?)
- (vuur)garnalen (welke? hoeveel?)
Kan dit?
Kan er nog iets bij?
Dank voor het advies!
In de aquariumzaak werd ons vertelt dat we moesten denken aan 10-15 bewoners.
Platy's, guppen, kardinaal tetra's vielen allen binnen de mogelijkheden.
In een andere aquariumwinkel werden al deze vissen ons ontraden. Te groot...Hoogstens endler guppen zouden kunnen uit dit rijtje, en blauwe neontetra's ipv kardinaal tetra's. De blauwe neons vielen ook in de smaak, maar de endler guppen niet zo. Die vond onze zoon wat ielig en minder mooi. Hij hoopte op mannen guppen met zwierige staarten zoals bij de gewone gup.
Online lees ik verschillende richtlijnen. 1 cm vis per liter, komt vaak voorbij, maar soms wordt vermeld dat je staarten en vinnen niet mee hoeft te rekenen. En dat je bij kleine visjes minder streng hoeft te kijken (naar boven afronden) dan bij grote vissen .
Er lijkt mij toch ook verschil tussen een slank smal visje van 4 cm en een grote ronde vis van 4 cm m.b.t. hoeveel ruimte het inneemt.
Algeneters en garnalen hoeft men niet mee te tellen lees ik, maar het lijkt me toch niet je daarmee los kan aan.
Wij dachten nu aan het volgende:
- 3 gewone mannen guppen
- 5 blauwe neon tetra's
- een algeneter (welke, geschikt bij een grind bodem?)
- (vuur)garnalen (welke? hoeveel?)
Kan dit?
Kan er nog iets bij?
Dank voor het advies!