bezoekje bij een Aquarium zaak gisteren


sterremos

Well-known member
Lid geworden
3 oktober 2023
Berichten
85
Leeftijd
64
Gisteren bij een aquarium winkel geweest om te oriënteren naar de komende bak.
Sta ik in de buurt van een verkoper en een koper en hoor de conversatie
de koper had een Superfish home uit de stelling gepakt en ging naar de verkoper want er moest wel wat beweging in het bakkie.
Hij wilde gelijk vissesn, planten, ed meenemen.
De verkoper helemaal uitleggen dat dit nog niet kan, dat eerst alles ingericht moest worden, watercheck enzzzz.
De koper balen want dit wist dit niet geheel niet dat hij een aantal weken moest wachten...

Ik was met met vrouw, en in de auto nog nog aan het napraten over wat we meegemaakt hebben, het is onbegrijpelijk dat mensen zonder kennis van zaken maar even iets kopen, tegenwoordig met internet kan je je op veel manieren voorbereiden.

Ron
 
Of hij of zij verschijnt op dit forum met de vraag, mijn net nieuw ingerichte bak draait niet zo goed, de vissen gaan dood heb al Esha gebruikt voor de stip en de plantjes worden bruin.

In het meest ongunstige geval krijgt de winkelier dan ook nog de schuld vanwege niet gezonde vissen verkocht te hebben.
 
Gisteren bij een aquarium winkel geweest om te oriënteren naar de komende bak.
Sta ik in de buurt van een verkoper en een koper en hoor de conversatie
de koper had een Superfish home uit de stelling gepakt en ging naar de verkoper want er moest wel wat beweging in het bakkie.
Hij wilde gelijk vissesn, planten, ed meenemen.
De verkoper helemaal uitleggen dat dit nog niet kan, dat eerst alles ingericht moest worden, watercheck enzzzz.
De koper balen want dit wist dit niet geheel niet dat hij een aantal weken moest wachten...

Ik was met met vrouw, en in de auto nog nog aan het napraten over wat we meegemaakt hebben, het is onbegrijpelijk dat mensen zonder kennis van zaken maar even iets kopen, tegenwoordig met internet kan je je op veel manieren voorbereiden.

Ron
Gelukkig maar dat er nog mensen als jullie zijn dan, die het wel allemaal goed doen.
 
Persoonlijk ben ikzelf niet steeds zo,n braverd.
Te vermoeiend en creativiteit dodend😁
 
Gelukkig maar dat er nog mensen als jullie zijn dan, die het wel allemaal goed doen.
wil niet zeggen dat we het allemaal goed doen, ook hier nemen we soms een verkeerde beslissing. en dat zal met het komende project ook wel gebeuren, naar een beetje voorbereiding als iets gaat beginnen met levende dieren lijkt me wel gewenst
 
Zeker Sterrenmos, maar dit forum is een samenvatting gelijk aan een bibliotheek, zoveel informatie kun je hier vinden.
 
Een biblio vol met eigen bevinding , zielig voor de natuur op het einde. nou ik doe er lekker zelf net zo hard aan mee hoor😀
 
Voordat ik aan deze hobby begon had ik ook nog nooit gehoord van indraaien en dergelijke. Mijn eerste aquarium hadden mijn ouders destijds overgenomen van een familielid. Bij thuiskomst bleek de bak lek en stak de thermostaat boven het water in de emmer met vissen uit waardoor de vissen ‘gekookt’ werden. Had ik te laat door. Bak opnieuw laten kitten, grind erin, planten erin en toen de vissen. Ging niet altijd goed waardoor de lol er een keer van af ging. Vorig jaar weer een poging gewaagd Emmink nu goed laten voorlichten door de eigenaar en medewerkers van de aquariumwinkel. Door mijn eigen fouten ging het nu ook niet altijd goed, maar dat zie ik dan maar als leermomenten. Wel fijn dat er nog winkeliers zijn die de tijd nemen om uit te leggen en niet alleen maar willen verkopen.
 
Maar ook mooi dat jij dat door had.
 
Waarom zou je iets opzoeken als je er zelf van overtuigd bent dat je het goed hebt. Dus ja die komen dan van een koude kermis thuis bij een goed informerende medewerker! :DD

De naam van die zaak kun je hier best noemen... is positieve reclame en vinden ze vast niet erg. (als er een schaap over de dam is.... )
 
Er zijn veel mensen die niet bedenken dat een dier net zoals een mens natuurlijke behoefdes heeft. En naast dat ze niet begrijpen dat de nederlandse dierenwet schrijft deze behoefdes na te leven, ondervinden ze uiteindelijk dat het dier gaat lijden als de behoefdes niet worden voldaan.

Maargoed zo werkt het zelfde met mensen en kinderen maken. Wanneer veel mensen vergeten dat naast het creeren van een mens het ook nog zaak is een goed rolmodel te zijn en er een passende opvoeding bij hoort. Zo zijn er dus zelfs mensen die niet begrijpen dat hun kinderen natuurlijke behoefdes hebben.

Soms weten of begrijpen mensen zelfs niet eens welke natuurlijke behoefdes ze zelf hebben als mens zijnde en vervolgens bestempelen ze het maar als een beperking omdat ze wat tekort komen in een maatschappij als deze.

Daar zijn we mens voor en het is heel menselijk gedrag, hoewel het ons dierlijk brein is zulke impulsen en gedragingen te hebben. Het is goed dat je verder kijkt dan je neus lang is!
 

Terug
Bovenaan