Bezorging intratuin


amanda27

Well-known member
Lid geworden
27 april 2012
Berichten
1,038
Afgelopen zaterdag is mijn aquarium van 1.50 meter, bezorgd. Dit ging niet zoals afgesproken was....

Zo'n 7 weken geleden, na veel vergelijken, kwam ik bij de Intratuin uit voor mijn aquatlantis volga 450. Deze was daar het aantrekkelijkst geprijsd. Samen met de verkoper gesproken over het bestellen, bezorgen, en over hoe het allemaal in zijn werk ging. Ik heb expliciet gevraagd of het aquarium in een flat bezorgd word op de etage. Dit was geen enkel probleem. Mooi dacht ik. Dus uiteindelijk de bestelling geplaatst en aanbetaald en kon ik gaan wachten.

Afgelopen zaterdag krijg ik telefoon van mijn man (hij was thuis en ik was werken), hij was woedend! De bezorger heeft het aquarium met meubel bij de lift geplaatst. Toen moest mijn man de rest betalen en weg was hij. Voor de duidelijkheid: wij wonen in een flat met lift op de 8ste verdieping. De bezorger had gezegd dat hij de lift niet in mocht....

Mijn man heeft met zeer veel moeite het aquarium met meubel in zijn eentje boven gekregen. Ik ben vandaag verhaal gaan halen bij de klantenservice.

Ik heb de voorwaarden erbij gehaald die ik op de site vond. Bij alle woningen op de begane grond wordt het bezorgd tot de voordeur. Bij flats zonder lift op de begane grond. Bij flats met lift tot aan de 1e deur op de woonetage.

Volgens de klantenservice gelden deze voorwaarden alleen voor de webshop en niet voor wat je in de winkel besteld. Dit is toch te zot voor woorden?? Als ik dit had geweten, had ik daar nooit besteld
 
Tja dat is dan of niet bekend geweest bij je of het is niet goed verteld in het filiaal. Al met al vervelend en niet netjes maar ja ik ben bang dat deze regeltjes over bestellen alleen voor de webshop gelden en dat het ook zo is verwoord in de regels van Intratuin.
 
Tja dat is dan of niet bekend geweest bij je of het is niet goed verteld in het filiaal. Al met al vervelend en niet netjes maar ja ik ben bang dat deze regeltjes over bestellen alleen voor de webshop gelden en dat het ook zo is verwoord in de regels van Intratuin.
Het probleem zit dan in het feit dat de verkopers in de winkel, niet op de hoogte zijn van hoe de bezorging werkt. Zeg dan niet dat het geen probleem is als je het niet zeker weet. Had ons een hoop gedoe gescheeld
 
Dat heb ik gemerkt bij de Media Markt 2 wk geleden met ee n magnetron. Ze zeiden de oude nemen we met de bezorging mee tot PostNL op de stoep stond en zei dit niet te doen.
Ik heb gemaild met ze en als reactie kreeg ik te horen dat de verkoper niet op de hoogte was dat PostNL dat niet doet maar wel hun andere bezorgers. Door die fout hebben ze alsnog een andere bezorger de oude laten ophalen dus netjes opgelost maar je ziet maar dat personeel soms niet goed op de hoogte is.
 
Dat heb ik gemerkt bij de Media Markt 2 wk geleden met ee n magnetron. Ze zeiden de oude nemen we met de bezorging mee tot PostNL op de stoep stond en zei dit niet te doen.
Ik heb gemaild met ze en als reactie kreeg ik te horen dat de verkoper niet op de hoogte was dat PostNL dat niet doet maar wel hun andere bezorgers. Door die fout hebben ze alsnog een andere bezorger de oude laten ophalen dus netjes opgelost maar je ziet maar dat personeel soms niet goed op de hoogte is.
Yep. Ben gewoon bang dat als er iets beschadigd is of zo, wie is er dan verantwoordelijk? Het is een hartstikke dure bak, lang voor gespaard
 
John hier hetzelfde meegemaakt, een magnetron besteld bij een webshop met het bekende blauwe logo, ze zouden de oude meenemen maar moest de nieuwe toch weer zelf gaan halen bij een post.nl adres.
Ben dus meteen klaar met die blauwe coole kleur ondanks dat er daar een koelkast/wasdroger en op een later moment ook een wasmachine besteld is.
 
Ik ken de voorwaarden niet, maar het zou expliciet vermeld moeten staan dat het alleen leveringen betreft van artikelen die via de webshop gekocht zijn. Ik kan niet in iemands portemonnee kijken, maar ik ben zelf geen voorstander om zulke dingen bij een tuincentrum te kopen.
 
Amanda, je bent toch niet geschrokken van Andre met zijn problemen ,je gaat vooraf je al druk maken voor als er iets mis is, niet doen.
Maar bij Intratuin kun je leuke plantje's kopen, maar voor een aquarium had je naar een aquariumwinkel moeten gaan, die zal er best wel geweest zijn in een straal van 20-30 kilometer.

Natuurlijk krijg je garantie, maar een aquariumwinkel is toch altijd de beste optie om een bak te kopen, zal wat duurder zijn maar is een beter aanspreekpunt.

Daar draai je niets mee terug maar ik begrijp niet zo goed waarom liefhebbers een ' redelijk' goedkoop aquarium kopen terwijl de verdere en oplopende kosten vele malen hoger uitvallen dan zeg maar de eerste aanschaf.

De eerste de beste aquariumwinkel had zelf de bak bezorgd.
 
Ik gok dat JKS dan de berzorgdienst was omdat het om een zwaar pakket gaat.
Screenshot_20231227-185244_Chrome.jpg
Screenshot_20231227-185317_Chrome.jpg
 
Het is gewoon klotesmerig door die internetverkoopzooi pakketbezorgers ook doorgaans bedrijfsdebielen
Dan sta je met je rug tegen de muur.
Ik heb me perikelen wel gehad met leveransiers smulders is ook snert bv ruinemans met ze import even ziek.
Intratuin is daar heb ik geen woorden voor het personeel kan er niks aan doen dat zijn die molochen van bedrijven.
3 zakken potgrond bv bellen ze voor me de taxicentrale en voor de deur weigert die hond me. Tja geert ergens ben ik het dan wel weer eens met je
 
Amanda, je bent toch niet geschrokken van Andre met zijn problemen ,je gaat vooraf je al druk maken voor als er iets mis is, niet doen.
Maar bij Intratuin kun je leuke plantje's kopen, maar voor een aquarium had je naar een aquariumwinkel moeten gaan, die zal er best wel geweest zijn in een straal van 20-30 kilometer.

Natuurlijk krijg je garantie, maar een aquariumwinkel is toch altijd de beste optie om een bak te kopen, zal wat duurder zijn maar is een beter aanspreekpunt.

Daar draai je niets mee terug maar ik begrijp niet zo goed waarom liefhebbers een ' redelijk' goedkoop aquarium kopen terwijl de verdere en oplopende kosten vele malen hoger uitvallen dan zeg maar de eerste aanschaf.

De eerste de beste aquariumwinkel had zelf de bak bezorgd.
Hij heb geen eerste beste aquariumwinkel in ze straal van zoveel kilometer en ergens begrijp ik dit zekerwel zelf kan ik geen internet kopen maar als ik iem vooraf betaal om het voor me uit te voeren stel ik immer dat wanprestatie vooraf meegecalculeerd is.
 
Amanda, je bent toch niet geschrokken van Andre met zijn problemen ,je gaat vooraf je al druk maken voor als er iets mis is, niet doen.
Maar bij Intratuin kun je leuke plantje's kopen, maar voor een aquarium had je naar een aquariumwinkel moeten gaan, die zal er best wel geweest zijn in een straal van 20-30 kilometer.

Natuurlijk krijg je garantie, maar een aquariumwinkel is toch altijd de beste optie om een bak te kopen, zal wat duurder zijn maar is een beter aanspreekpunt.

Daar draai je niets mee terug maar ik begrijp niet zo goed waarom liefhebbers een ' redelijk' goedkoop aquarium kopen terwijl de verdere en oplopende kosten vele malen hoger uitvallen dan zeg maar de eerste aanschaf.

De eerste de beste aquariumwinkel had zelf de bak bezorgd.
Ik snap wat je zegt. Echter, doordat mijn man hem zelf naar boven heeft moeten leuren, ben ik dus bang dat er iets beschadigd is.

Mijn vorige aquarium, een aquatlantis elegance expert 80, heb ik daar ook gekocht en die hebben ze netjes op de woonetage bij de voordeur afgeleverd. Ik had dit dus sowieso niet verwacht, en zeker niet nadat mij is verzekerd dat het geen probleem was. In ieder geval weer mijn lesje geleerd.
 
Ach Amanda als er geen probleem is moeten we deze ook niet creeren. Ik denk dat een concern als Intratuin nooit moeilijk had gedaan bij een probleem, maar dat is er niet toch.
 
Edwin 68

ik reageer niet zo vaak op jou berichten, maar wil toch wel even reageren.Pakket bezorgers zijn geen debielen, smulders is volgens mij een importeur van aquaria en toebehoren, en Ruinemans is een importeur waar volgens mij een particulier niet terecht kan, of is het een andere winkel, die jij bezoekt, kan ook ,maar kort geleden was ruinemans ongeveer jou beste leverancier en nu is het een 3 letterwoord geworden wat begint met een k en eindigt op een t.
 
Ach Amanda als er geen probleem is moeten we deze ook niet creeren. Ik denk dat een concern als Intratuin nooit moeilijk had gedaan bij een probleem, maar dat is er niet toch.
Dat is jouw mening. Ik vind dit niet kunnen. Punt.
 
Nee een bestelbus van de intratuin zelf
Ah oké. Wel apart dat nergens staat hoe zij afleveren (of ik lees eroverheen). Gaat alleen over externe bedrijven. Hoop dat verder alles goed is met je aquarium.
 
Laatst bewerkt:
Ah oké. Wel apart dat nergens staat hoe zij afleveren (of ik lees eroverheen). Gaat alleen over externe bedrijven. Hoop dat je er verder alles goed is met je aquarium.
Ik ook, we gaan het zien van de week. Bedankt voor het meekijken 😊
 
Zoveel problemen of gedoe wordt voorkomen als je een duur aquarium bij een gerenomeerde aquariumwinkel besteld. Natuurlijk kun je zeggen dat je er lang voor hebt gespaard, maar dan kun je ook nog wel langer sparen als je zekerheid wilt voor bezorgen, garantie en nazorg. Wil je die zekerheid niet, dan koop je online of bij een algemene dierenwinkel of tuincentrum. Maar dan heb je meer kans op last.
 
Amanda, je bent toch niet geschrokken van Andre met zijn problemen ,je gaat vooraf je al druk maken voor als er iets mis is, niet doen.
Jeetje, zit ik er nu ook al tussen?
Amanda, het is een flinke bak. Ik zou verwachten dat de bezorging minstens met 2 man zou gebeuren. :)
 
Zelfde bak, ook een soort van leveringsprobleem.

Voor het eerst een aquarium via een webshop besteld, maar dat ging niet van een leien dakje. Helaas werd deze meegegeven aan iemand die na mij eenzelfde bestelde. Kan gebeuren, wel vervelend. LAng verhaal kort: bestelling geannuleerd*.

Daarna mijn fout toegegeven en binnen een paar dagen via mijn LFS het aquarium - tot en met in de woonkamer - geleverd gekregen.

* En ik ga geen naam- en rugnummers noemen. En al helemaal geen verwensingen. Dat heeft geen enkele zin en mag wat van mij gemoderate worden.
 
Yep. Ben gewoon bang dat als er iets beschadigd is of zo, wie is er dan verantwoordelijk? Het is een hartstikke dure bak, lang voor gespaard
Wie er dan verantwoordelijk is??
Jij/jullie zelf natuurlijk en sorry, niet voor een beetje, maar voor alles. Garantie weg, service kwijt want als er iets is beschadigd houdt de bezorger vol dat alles in orde was. Waarschijnlijk is er ook voor correcte levering getekend.
ik begrijp je frustraties en reacties maar dit overkomt je niet meer.
De verkoper die jou heeft geholpen stond de week ervoor bij de buitenplanten en daarvoor werkte hij bij de bouwmarkt…
Ook mijn zoon van 50 zegt dat ik twee keer moet lezen voordat ik één keer ja zeg…. En hij heeft gelijk (zeg ik niet natuurlijk) maar het is 2023/2024 en de realiteit is dat niet alles erop vooruit gaat…. helaas…
 
Het probleem is dat je het pakket hebt geaccepteerd (naast dat het geen gespecialiseerde zaak was die een eigen goede bezorgdienst heeft). Als je een pakket accepteert en vervolgens zelf naar boven tilt/sleept, is het gedaan met de garantie.
En dat is ook wel logisch. De actie van de koper zorgt mogelijk voor schade.

Ik heb een aquarium van 140x60x55 cm. Die zijn ze met twee man komen brengen en dat was echt een secuur werkje.

Eigenlijk zou er een topic voor beginners moeten zijn met deze info. Want het kan je eigen schuld zijn, maar t is wel erg zuur zo.
 
Eigenlijk zou er een topic voor beginners moeten zijn met deze info. Want het kan je eigen schuld zijn, maar t is wel erg zuur zo.
Ik denk dat het gros pas na het kopen hier lid wordt en veel zullen zoiets niet lezen want de voorwaarden van de verkoper lezen ze ook niet goed soms.
Als je bij de koop duidelijk vraagt om de voorwaarden dan weet je ook hoe of wat maar dat gebeurt vaak niet en ik moet bekennen dat dit een menselijk iets is.
 
Ik denk dat het gros pas na het kopen hier lid wordt en veel zullen zoiets niet lezen want de voorwaarden van de verkoper lezen ze ook niet goed soms.
Als je bij de koop duidelijk vraagt om de voorwaarden dan weet je ook hoe of wat maar dat gebeurt vaak niet en ik moet bekennen dat dit een menselijk iets is.
Gelukkig ben ik al veel langer lid 😉
 
Deze mag op slot, het is nu eenmaal gebeurd en de volgende keer zal ik dit niet weer zo doen. Al zal dit de laatste zijn, groter kan ik niet gaan, past hier niet. Thnx voor alle reacties
 
Topics doen we niet op slot Amanda maar die zakt wel weg tzt als er geen reacties meer komen. Voor een ander kan het nog leerzaam zijn;)
 

Terug
Bovenaan