Wat is er nieuw

Biinnenfilter 30Liter

RichD1011

Well-known member
Lid geworden
3 december 2015
Leeftijd
30
hallo,

ik heb onlangs een juwel vio 40 binnen gekregen waar ik een betta bak van wil maken.

nu is het filter wat erin zit veels te sterk voor een betta, heb er ook even planten in gehad en zelfs die waaien alle kanten uit. 300L/U pomp op 30Liter :S

had nog 2 hele oude superfish filtertjes liggen (50/100) maar 1 doet het niet meer en de ander maakt een takke herrie.

nu is mijn vraag aan jullie.

weten jullie een geschikt binnenfilter voor deze bak (vio 40) die zeer stil is, staat namelijk op een slaapkamer

Ik gebruik de Aquaflow 100 in de 30 liter bakjes en dat bevalt goed.

en deze zijn stil genoeg voor een slaapkamer denk je?

RichD1011 zei:

Ik zou niet aan een Superfish Aquaflow beginnen, ik heb er zelf erg slechte ervaring mee. Ik kreeg ze maar niet stil, wat ik ook probeerde. Ik ben niet de enige die deze ervaring ook had, mogelijk was er tijdelijk een fout in het productieproces waardoor een partij lawaai dingen werden?

Wij hebben op onze slaapkamer 6 bakken staan met een Aquaflow 100 erin en ja als je goed luistert hoor je misschien iets. Maar dan staan er ook 6 te draaien en wat je hoort is ook niet noemenswaardig.

jessicapilon zei:
Wij hebben op onze slaapkamer 56 bakken staan met een Aquaflow 100 erin en ja als je goed luistert hoor je misschien iets. Maar dan staan er ook 5 te draaien en wat je hoort is ook niet noemenswaardig.
56 bakken??? Hoe groot is jullie slaapkamer dan??

Ludger zei:
RichD1011 zei:

Ik zou niet aan een Superfish Aquaflow beginnen, ik heb er zelf erg slechte ervaring mee. Ik kreeg ze maar niet stil, wat ik ook probeerde. Ik ben niet de enige die deze ervaring ook had, mogelijk was er tijdelijk een fout in het productieproces waardoor een partij lawaai dingen werden?

Ik heb er in totaal zo n 10 draaien in de slaap en woonkamer en je hoort ze niet. Wellicht heeft er een slechte serie tussen gezeten. Ja dat kan misschien.

kellemes zei:
jessicapilon zei:
Wij hebben op onze slaapkamer 56 bakken staan met een Aquaflow 100 erin en ja als je goed luistert hoor je misschien iets. Maar dan staan er ook 5 te draaien en wat je hoort is ook niet noemenswaardig.

Net zo groot als Soestdijk mark 😛.
Dat was duidelijk een tikfout toen ik van de 5 een 6 wilde maken :sorry:.

nouja dat hoekfilter heb ik in mijn nano cube zitten, en deze is zeker stiller dan stil.

alleen vind ik dat filter materiaal wat daarin zit heel erg gauw pulveren en slecht worden.

superfish wat ik tot nu toe gehoord heb zijn zeker niet zo stil, alleen heb ook altijd oude/gebruikte versies in mijn handen gehad.

die zag ik zojuist voorbij komen in je link ja, dat ga ik denk ik maar is proberen.

of ik neem een xl en gebruik het allebei.

Uiterlijk ziet de Dennerle er mooier uit en heb deze ook in gebruik met goede ervaring.
Eventueel kun je ook gaan voor de Aquael Pat mini filter.
De capaciteit van de motor is groter maar je kunt hem knijpen bij de uitvoer.
http://www.aquaplantsonline.nl/aquael-p ... uael%20pat

Succes met je keuze.

jessicapilon zei:
kellemes zei:
jessicapilon zei:

Net zo groot als Soestdijk mark 😛.
Dat was duidelijk een tikfout toen ik van de 5 een 6 wilde maken :sorry:.

Hihi :d

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan