bijna bevallen platy ineens dood ?

R

ramonW

Guest
Goede avond iedereen.

sinds net is ineens mijn zwangere platy dood gegaan.
was tegen het eind aan zo te zien want buik was ontzettend dik en had een hele licht kleur en had een bobbeltje zitten waar de jonkies uitkomen.
wie weet waar dat aan kan liggen ?
het is mijn eerste ervaring met een zwangere platy dus ik ben wel benieuwd of mijn vraag iets op gaat leveren?

Mvg Ramon
 
Abnormaal dik kan ook buikwaterzucht zijn. Hoe is het met je andere visjes?
 
Had je dat beestje soms in zo'n broedbakje zitten ?
 
Toen de vis dood was heb ik zachtjes in de buik geknepen om te kijken en er kwamen 23 kleintjes uit jammer genoeg ook dood dus buikwatezucht is het niet de andere visjes zijn gewoon goed. Gister is er nog een gup bevallen van 10 gupjes.
En idd zat de vis in een drijvend kweekbakje maar normaal met guppen nooit geen last van in een kweekbakje
 
Nooit maar ook nooiteen vis in zon martelbakje zetten.

Ik denk dat een jong klem zat in het geboortekanaal en daar is de oudervis aan gestorven dat komt vaker voor.
 
Oh ok hoezo mogen ze niet in zon bakje ? Ik had het tussenschot er al uit gehaald zodat de vis wat meer ruimte had het is een redelijk groot bakje namelijk
 
ramonW zei:
En idd zat de vis in een drijvend kweekbakje maar normaal met guppen nooit geen last van in een kweekbakje

Nee, jij niet, maar zij wel. Gooi dat onding asjeblief in de vuilnisbak en koop een paar drijfplantjes. De beste (snelste) jongen kunnen bij gevaar tussen de wortel vluchten en op die manier bewijs je de moeder �n de jongen een grote dienst. De moeder heeft volop de ruimte en wordt niet met grote stress in een klein hokje gestopt, en de jongen kunnen in een omgeving met een goede waterkwaliteit (in zo'n bakje bederft het water razendsnel) groeien
 
Oh oke . En als ik de zwangere vis apart in een ander aquarium doe van 40/20/20 dan hebben ze zowiso meer ruimte
 
Waarom wil je dat doen dan?
Je hebt alleen maar kans dat de zwakkeren het overleven. En op een overvolle bak.
Laat moeders in het aquarium zelf werpen, dan zullen er ook nog genoeg jongen over blijven.
 
Juist,bij jou valt het kwartje wel snel.

Als de vis beetje behoorlijk kan zwemmen,komt het jong er beter uit,door de zwembeweging.
Doe er dus drijfgroen,of ander groen in.
En gebruik water uit je grotere bak.

Zet dan de moeder terug.

Of wat InuZ je verteld.
 
Oke dankje voor de hulp ik heb er zeker wat aan
 
maar het kan dus eventueel wel in een klein aquarium of in een viskom ? (met alleen zuurstofplantjes)
ook gewoon voor de sier ( mijn zusje wilt namelijk ook 2 platy's van mij mochten er jonkies komen in de toekomst ?
 
Visjes in een kom? wanneer word het strafbaar. Staat gelijk als een mens in een bench, dat wil je toch niet?

Geef vissen de ruimte of begin er niet aan.
Ik word er verdrietig van.
 
Ik ben tegen de viskom.
Veel te klein voor die arme beestjes. Platy's hebben echt wel MINIMAAL 60 cm aan zwemruimte nodig hoor.
 
Terug
Bovenaan