Wat is er nieuw

Binnenfilter: Eheim Biopower of Oase Bioplus Thermo?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Maru
  • Startdatum Startdatum
M

Maru

Guest
Voor mijn nieuw op te starten aquarium (100x40x40) ben ik op zoek naar een zuinig en stil binnenfilter. Het is mijn allereerste bak dus ik heb nog geen verstand van de techniek.

Nu viel mijn oog op de volgende filters:

Eheim Biopower 240 (2413) 8W

Oase Bioplus Thermo 200 (filter 7W met geïntegreerde 200W verwarming)

Zijn er misschien mensen met ervaring met één van beide filters? En is er een reden om juist niet te kiezen voor een filter met geïntegreerde verwarming? Zijn er nog andere aanraders qua binnenfilters?

Ik zal je een buitenfilter adviseren.
Dan heb je een groter filteroppervlak en een grotere bacterie huishouding, plus je hebt meer ruimte in je bak voor je vissen en een veel beter te regelen stroming.

Kijk eens voor een JBL filter, die zijn zeer zuinig in stroomgebruik en muisstil. En ze doen tegenwoordig niets onder van een Eheim wat overgerens wel een topmerk is

Zou inderdaad ook voor een extern filter gaan, veel makkelijker in onderhoud en mooi weggewerkt in een kast of iets waardoor je bak mooier oogt. Zou zelf voor een eheim gaan, daar zijn alle onderdelen los van verkrijgbaar en staat bekend om zijn duurzaamheid en zuinigheid qua stroomverbruik.

Ik zal je een buitenfilter adviseren.
Dan heb je een groter filteroppervlak en een grotere bacterie huishouding, plus je hebt meer ruimte in je bak voor je vissen en een veel beter te regelen stroming.

Kijk eens voor een JBL filter, die zijn zeer zuinig in stroomgebruik en muisstil. En ze doen tegenwoordig niets onder van een Eheim wat overgerens wel een topmerk is