Wat is er nieuw

Binnenfilter van mijn Juwel Vision 260 pompt geen water rond.

• Onderwerp starter Onderwerp starter Altispinosa
  • Startdatum Startdatum
A

Altispinosa

Guest
Zoals jullie weten ging ik vandaag mijn Juwel Vision 260 bak opstarten en de bak is gevuld met zand en water en stenen en stukje hout maar ik steek alle stekkers in stopcontact en wat blijkt nu, juist de filter werkt niet zoals zou moeten.
Eerst maakte de circulatiepomp een ratelend geluid,ik heb die er dan uit gehaald en met een tandenborstel schoon gemaakt want open doen gaat niet omdat er geen vijsje in zit om open te schroeven.
Ik heb hem er terug in gestoken en nu na een 5tal minuutjes is het ratelende geluid weg maar pompt hij het water niet rond.
Graag deskundig advies wat ik moet doen om dit vervelend probleem op te lossen dank u.

Even goed kijken of de impeller schoon is en deze een paar in en uit halen. Heb het regelmatig gehad met mijn juwel filter.
Desnoods even een emmer water pakken en daar het pompje in houden, is makkelijker kijken of het werkt.

Even goed kijken of de impeller schoon is en deze een paar in en uit halen. Heb het regelmatig gehad met mijn juwel filter.
Desnoods even een emmer water pakken en daar het pompje in houden, is makkelijker kijken of het werkt.
Dat ga ik straks doen Ben maar wat als hij het water niet pompt want ik kan de circulatiepomp niet open vijzen.

Als hij niets rond pompt dan is het pompje gewoon stuk.
Eerst goed de impeller controleren en eventueel een waterstraal op het impellerhuis zetten.
ALs je hem in een emmer hebt kun je in ieder geval zien of de impeller uberhaupt draait.

Zat het hele pompje wel onderwater trouwens? Als hij droog loopt dan is het meestal klaar.

Als hij niets rond pompt dan is het pompje gewoon stuk.
Eerst goed de impeller controleren en eventueel een waterstraal op het impellerhuis zetten.
ALs je hem in een emmer hebt kun je in ieder geval zien of de impeller uberhaupt draait.

Zat het hele pompje wel onderwater trouwens? Als hij droog loopt dan is het meestal klaar.
De bak was eerst volledig gevuld voor ik elke stekker in de contactdoos heb gestoken.

vreemd dan... dan zal er bij de vorige eigenaar iets niet lekker gegaan zijn.
Helaas hebben die pompjes niet het eeuwige leven. Je zou kunnen kijken of er een winkel in de buurt is die de rotors los verkoopt, misschien willen ze hem voor je testen. Nieuwe rotor kost een euro of 10, nieuw pompje waarschijnlijk zo'n 30.

Helaas hebben die pompjes niet het eeuwige leven. Je zou kunnen kijken of er een winkel in de buurt is die de rotors los verkoopt, misschien willen ze hem voor je testen. Nieuwe rotor kost een euro of 10, nieuw pompje waarschijnlijk zo'n 30.
Waar zou ik zo'n pompje kunnen kopen nieuw voor zo'n 30 euro ?

Bij de meeste aquariumhandels hebben ze die wel hoor.
Kan iets duurder zijn, de mijne was 25 en is wat kleiner.

Dubbele ^post deze mag verwijderd worden.

Bij de meeste aquariumhandels hebben ze die wel hoor.
Kan iets duurder zijn, de mijne was 25 en is wat kleiner.
Net terug thuis en heb de circulatiepomp er uit gehaald en in een emmer water gestoken en de stekker in stopkontakt de pomp doet helemaal niets meer wat wel raar is want eerst ratelde de pompen nu niets meer.

Er kunnen heel wat oorzaken zijn Johnny . Rotor gebroken , ergens een verstopping of defect door droogdraaien .
Hoor je de motor nog draaien of helemaal niks meer ?

Er kunnen heel wat oorzaken zijn Johnny . Rotor gebroken , ergens een verstopping of defect door droogdraaien .
Hoor je de motor nog draaien of helemaal niks meer ?
Ik hoor helemaal niets meer Stefan pffff ellende,weet jij waar ik zo 1 nieuw kan kopen want moet het dringend hebben.

De meeste aquariumwinkels hebben deze op voorraad .

De meeste aquariumwinkels hebben deze op voorraad .
De dichtsbijzijnde winkel is voor mij in Burst Erpe Mere dus dat word morgen voorzichtig rijden. Enig idee van de prijs tussen de 20 en 35 euro of zoiets ?

Bij bol.com 44.41 € nu besteld woensdag geleverd gratis verzending

Bij bol.com 44.41 € nu besteld woensdag geleverd gratis verzending
Heb je een link voor mij want ik zie het staan aan meer dan 118 euro:stom:

Heb ze gevonden Stefan.

Bioflow is de oude serie, is vervangen door de eccoflow. Past er gewoon in

Bioflow is de oude serie, is vervangen door de eccoflow. Past er gewoon in
Bedankt Ben ik ga morgen direct kijken dan kan ik de bak opstarten.Rond de 40 euro is best nog te doen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan