Wat is er nieuw

Binnenfilter verwijderen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Denise010
  • Startdatum Startdatum
D

Denise010

Guest
Hallo iedereen,

Op het moment ben ik bezig mijn Juwel binnenfilter te verwijderen alleen wilt het niet echt lukken. Ik heb een achterwand in mijn aquarium zitten dus ik kom heel moeilijk bij het achterste gedeelte. Iemand misschien handige tips hoe ik dit het best kan doen?

Tja wie ben ik om hierop te reageren. Ik wilde destijds in de Rio125 de binnenfilter verwijderen maar heb ervan afgezien en ben op Ferplast over gegaan.
Er zijn vele tips om het los te kunnen snijden die plakkit maar ik kwam er amper bij en hoorde al het e.e.a. kraken.
Maar ze zeggen dat het met een lang en dun hobbymes wel moet willen of met een dun broodmes.
Als je maar tussen het glas en de behuizing kan komen en het scherp genoeg is om de kit weg te snijden.
Ik kwam er met het hobbymes niet door en het veerde gewoon mee. Nu was dat een bak van enkele jaren oud en wellicht is de kit dan moeilijker te verwijderen.
Succes in ieder geval met deze klus.

Ik sta op het punt om het ook maar op te geven, heb in anderhalf uur tijd alleen de bovenste 2 aan de zijkant los kunnen krijgen. Ik heb al geprobeerd met een draad er achter te komen maar dat is ook onbegonnen werk! Achja het zal me een hoop frustraties en scheldpartijen besparen.

bij mij is het met een scalpel gelukt. Ik had eerst in de verticale richting alle kit een 10tal cm, van boven af doorgesneden, en dan aan een van de buitenkanten (L/R) begonnen met lichtjes druk te zetten met mijn vingers tegen het glas totdat de kit naar onder scheurde, en zo verder opgeschoven.

dan zou ik water uit de filter afhevelen omdat deze bij mij vol vuil zat.

tenslotte aan de horizontale kit ook aan een van de 2 uiteindes met het mesje een stukje insnijden en dan hetzelfde doen (drukken met vingers tegen het glas) om deze ook te scheuren tot aan de andere kant.

ik had 3 verticale en 1 horizontale lijn kit

Met een ijzerzaagblad gaat het ook, 1 kant doekje erom heen ,dat op en neer zagen.
Dat werk wat makkelijker.

Steek boven wat halve wasknijpers,tussen glas en filter ,hou er beetje spanning op.

ik heb mijn binnenfilter van juwel met een lang mes verwijderd geen enkele kras 🙂

Ik heb van alles geprobeerd maar door de achterwand is het heel moeilijk om er bij te komen dus ik laat hem maar gewoon zitten. Bedankt voor de tips in ieder geval.

BerreBoer zei:
ik heb mijn binnenfilter van juwel met een lang mes verwijderd geen enkele kras 🙂
Zou een krasje wat uitmaken?
Gaat er weer achterwand voor.

Denise010 zei:
Ik heb van alles geprobeerd maar door de achterwand is het heel moeilijk om er bij te komen dus ik laat hem maar gewoon zitten. Bedankt voor de tips in ieder geval.

Moet ook van bovenaf,he,

Dat heb ik ook geprobeerd Bertus, maar mijn mes is niet zo lang dat ik tot de onderkant kan komen.

Hobbymes was hier ook niet echt een succes... met een schoon plamuurmes ging het al een stuk beter

He,vervelend is dat.
En de buurvrouw,geen vleesmes?

Ik zal is even gaan rondvragen.

Denise010 zei:
Dat heb ik ook geprobeerd Bertus, maar mijn mes is niet zo lang dat ik tot de onderkant kan komen.

Als je de zijkant al los hebt en halverwege de achterkant kan je het filterhuis al wat naar voren trekken en met een beetje mazzel komt het onderste kit vanzelf gewoon los maar zo heb je iig meer ruimte om wat te rommelen.

Bij mij was de filter vastgekit met een paar dotten kit van laten we zeggen de grote van een 1 euro munt.
ik kon met een plamuurmes of broodmes er echt niet tussen komen hoor.
Zijn alle bakken wel op dezelfde manier gekit eigenlijk??
Ik bedoel dan de binnenfilter dus.
Als ik een plamuurmes ertussen zette dan kraakte er van alles en durfde ik niet door te duwen dus.

Is handwerk dat kitten dus niet altijd hetzelfde want mijn filter zit met kleinere dotten vast bv.

Geloof dat de berichten van Denise zelf verdwenen zijn... 🙄

Bij mij (Denise010) zitten er ook dotten van ongeveer de grote van een euromunt 🙁 Ik heb net nog even met verschillende messen geprobeerd maar het wilt me niet lukken, ben bang dat ik iets sloop want moet aardig wat kracht gebruiken om er doorheen te komen.

Seabait zei:
Is handwerk dat kitten dus niet altijd hetzelfde want mijn filter zit met kleinere dotten vast bv.

Geloof dat de berichten van Denise zelf verdwenen zijn... 🙄

Ik lijk nu wel de TS John 😀
Tja net als Ma Flodder nu ook zegt lukte het mij ook niet en dat komt denk ik mede omdat geen filter dus gelijk is gekit. Bij de een zal het makkelijker gaan dan bij de ander.
En als ik iets hoor kraken dan stop ik heel snel hoor 😉

Koop een dunne gitaarsnaar nr. 8 of 9 of 10 aan 1 euro .
Snaar er tussen laten vallen en oppakken , 2 houtjes op te uiteinden en zagen maar . Zo gepiept .
Ik heb vorige week zo mijn 2 meterbak geheel uit elkaar gehaald met alle intern gelijmde glasschotten van de biologen .
Dat was niet makkelijk omdat de bouwer geen speling aanhield tussen de ruiten .
Na een uurtje of 4 lag ie toch mooi uit elkaar , zonder een ruit te verliezen , enkel een snaar of 6 .

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan