Wat is er nieuw

bio-co2 aan nieuwe juwel pomp koppelen?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Suzarno-34
  • Startdatum Startdatum
S

Suzarno-34

Guest
Ik heb vorige week een 2e aquarium gekocht omdat mijn garnalen
bestand al verdubbeld is en ik ook heel veel jonge platys heb rond zwemmen.
Ik heb voor die 2e aquarium ook een nieuwe pomp gekocht, de juwel bioflow one.
Nu zit bij de uitstroom een aansluiting voor O2 maar kan ik daar ook een klein flesje bio-Co2 aankoppelen of denk ik daar te makkelijk over en moet ik er iets van een bellenteler tussen hangen?

Groetjes Suzanne

Ik weet wel dat je co2 via het filter kan laten lopen. In hoeverre dat slecht is voor de bacteriecultuur is afwachten. Hier heb ik verschillende meningen over gehoord. Zelf wil ik ook met een atomizer co2 via de buitenfilter doseren.

Als je CO2 in de filter wordt geblazen lijkt het mij dat de belletjes te snel naar het wateroppervlak zullen borrelen en dus weinig tijd gaan hebben om opgenomen te worden door het water.

Of zit er in die filter een soort bakje waarin de CO2 wordt opgeslagen om geleidelijk aan vrij te geven?

Co2 wordt gelijk naar buiten geblazen.
Zit geen bakje in het Filter .

Dan blaas je toch veel CO2 gewoon de lucht in?

SamL zei:
Als je CO2 in de filter wordt geblazen lijkt het mij dat de belletjes te snel naar het wateroppervlak zullen borrelen en dus weinig tijd gaan hebben om opgenomen te worden door het water.

Of zit er in die filter een soort bakje waarin de CO2 wordt opgeslagen om geleidelijk aan vrij te geven?

Wat ik heb begrepen is dat de co2 zich in het filter mengt met het water. Maar dan heb ik het wel over een buitenfilter met spraybar.

Volgens mij is voor Bio-CO2 het omgekeerde bakje nog altijd het beste.

Ja dat zou ik ook doen want anders weet je ook niet hoeveel je doseert.
daar heeft Mark zeker een punt.

Dank voor jullie antwoorden, ik ga gewoon met een omgekeerd bakje werken dat is t makkelijkste en het veiligst.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan