bio co2 dennerle


K

Korbes

Guest
Heeft iemand ervaring met de bio co2 set van dennerle. Heb het 2 dagen terug aangeschaft en geinstalleerd volgen bijsluiter en filmpje op web. Er zit een gel substantie op de bodem van de fles. Daar de bijhorende capsule in gedaan en gevuld tot de lijntjes met water. Hij zou binnen 24 tot 48 uur co2 beginnen te geven maar net om 12 uur is de 48 uur vol. Maar zie geen co2. Er zit zo'n omgekeerde bakje bij waar de co2 uit zou moeten komen maar nee. In een 2e bakje van mij ook hetzelfde verhaal. Daar zit dan een mini flipper bij, maar ook geen co2. Doe ik iets verkeerd?
 
Hoi! Ik heb ook een tijd die CO2 set gehad, en mij viel op dat als de hele fles niet warm genoeg bleef na het vullen (met water van ongeveer 25 graden c) hij niet goed of helemaal niet startte. Zou dat het kunnen zijn?
 
Hoi! Ik heb ook een tijd die CO2 set gehad, en mij viel op dat als de hele fles niet warm genoeg bleef na het vullen (met water van ongeveer 25 graden c) hij niet goed of helemaal niet startte. Zou dat het kunnen zijn?
Dat zou kunnen. Heb m wel gevuld met ca 25 graden dan aan de bak geplakt. Maar de fles voelt kouder aan dan 25 graden nu. Aquarium is exeact 25 graden maar dat neemt de fles niet over natuurlijk van buiten het glas. Is het de bedoeling dat ik hem continue op 25 graden houd?
 
Je kan eens proberen om hem in een emmer te plaatsen die je op temp brengt met een verwarming als je die hebt hiervoor. Dat deed ik ook met mn eigen brouwsel vroeger.
 
Je kan eens proberen om hem in een emmer te plaatsen die je op temp brengt met een verwarming als je die hebt hiervoor. Dat deed ik ook met mn eigen brouwsel vroeger.
ok thanks ga t ff proberen. En dan verwarmen tot 25 graden en als de co2 eenmaal op gang is gewoon aan de bak hangen? Maakt t daarna niet uit dat ie weer kouder wordt?
 
Dan zal je blijvend verwarmen moeten, misschien toch over gaan naar een goed systeem, kost wat meer maar dat is een eenmalige uitgave.
 
Bij mij ging het prima als de fles na de start inderdaad afkoelde tot de temperatuur die de omgeving had. Ik had de fles in de houder aan het aquarium hangen en de thermostaat stond op 22 graden, in de kamer was het nooit meer dan 20, en dat ging prima. De start was kennelijk cruciaal! Ik heb dus een paar keer een tweede capsule er in gegooid en de boel warmer gehouden, dan startte de fles alsnog. Hoop bij jou ook!
 
heb de fles in een emmer met warm water gedaan en voordat ik de verwarming erin hing, startte de co2 al op. Nu terug gehangen in zijn houder aan de aquarium. Hij loopt nog wel maar langzamer dan in de emmer warm water. Er komt nu 1 belletje per 3 seconden ongeveer. Hoort ie sneller te gaan of is dit alles met bio flessen. Hoop dat ie niet stopt. Even aankijken.
 
Misschien dat het nu goed is nu het eenmaal loopt. Des te warmer des te meer productie je zult hebben denk ik.
 
Hij loopt nu wel erg traag. 1 bel per 8 seconden.

Dan zal je blijvend verwarmen moeten, misschien toch over gaan naar een goed systeem, kost wat meer maar dat is een eenmalige uitgave.
Wat is een redelijk systeempje voor een nanobak van 19 liter? Zonde om zo'n duur systeem aan te schaffen toch?
 
Zit niks anders op dan? Behalve deze bio flesjes?
 
Ik kreeg in mijn 35 liter aquarium toen de continu-meter niet op meer dan een beetje donker blauw-groen met de bio CO2...geloof dat 10 bellen per minuut al veel was :rolleyes:
 
Ik kreeg in mijn 35 liter aquarium toen de continu-meter niet op meer dan een beetje donker blauw-groen met de bio CO2...geloof dat 10 bellen per minuut al veel was :rolleyes:
Dan even 2 dagen laten lopen met 1 per 8 sec. En dan even kijken hoe de continu-meter kleurt. Hoop dat dit voldoende is dan.
 
Ja, zag een thread hier op het forum daar over. Misschien maar s daarmee aan de slag gaan.
 
Zou ik op deze bio fles ook een diffusor met zo'n keramieksteentje kunnen aansluiten ipv de bijgeleverde mini flipper?
Gaat dat wel werken omdat de co2 maar met 8 bellen per minuut loopt?
 
Ik heb ergens vandaag een topic gezien waar dat zo zat inderdaad en verbaasde mij er ook over. Voor zo n keramisch steentje heb je wel een bepaalde druk nodig namelijk.
 

Terug
Bovenaan