Bio CO2 niet genoeg druk?


Blikje

Well-known member
Lid geworden
1 november 2013
Berichten
63
Ik ben nu een paar weken aan het stoeien met bio CO2. Ik begon met 2 flessen op 1 wasfles. Dit is nu verandert naar gistfles 1 naar 2 naar wasfles naar aquarium. Ik maak ook gebruik van een terugslagventiel. Om de CO2 in het water te krijgen, gebruikte ik eerst een omgekeerd bakje, maar dit werkte voor geen meter dus heb een flipper(160l) aangeschaft.
Na flink stoeien met het recept is ook dit op gang gekomen. Er komen ongeveer 1 a 2 bellen per seconde in de wasfles.
Het enigste dat nog niet wil lukken is de CO2 naar de flipper krijgen. Ik heb de gaatjes in de doppen iets kleiner gemaakt dan de slang die er doorheen gaat en ik heb dit nog extra luchtdicht gemaakt met Parafilm.
Als ik de gistflessen een beetje schud, dan komen er meer bellen en dan komen er ook bellen in de flipper.
De flessen staan onder mijn aquarium. De slang moet ongeveer een meter omhoog en dan ongeveer 25cm naar beneden om in de flipper te komen. Ik heb al geprobeerd om deze weg te verkorten door de flessen op dezelfde hoogte te zetten als het aquarium. Ik heb ook de lange slang vervangen door een kort stuk, maar niets lijkt te helpen. Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?
 
Ik kan uit ervaring zeggen dat veel diffussors of flippers niet werken zonder veel verlies van Co2. Weet niet hoe groot jouw bak is maar een externe reactor op je buitenfilter blijft het beste. Er zijn ook genoeg handleidingen te vinden hoe zo'n ding zelf te maken. Die van AquaMedic is namelijk vrij prijzig voor hetgene dat je er voor terug krijgt.

Weet niet of je hier wat aan hebt, moet je zelf oordelen maar een pasklare oplossing heb ik zo niet. Werk zelf niet met bio Co2, maar met een co2 cilinder.

Vr gr
 
Ik heb er een klein luchtpompje op de grote fles gezet. Met kraantje regel ik de bellen.
En dat het werkt,ruik ik aan het slangtje.in de bak.

En als je eens zonder wasfles doet?

IK heb ook geen wasfles.
Aansluiting zit hoog,net in de dop.
 
Maar als je geen wasfles gebruikt. Dan gaat die gisttroep toch in je water zitten? lijkt me nou niet gezond.
Ik ga denk ik wel dat pompje proberen!

Bedankt voor de reakties!
 

Terug
Bovenaan