Wat is er nieuw

bio CO2

  • Onderwerp starter Onderwerp starter vriend van de cory
  • Startdatum Startdatum
V

vriend van de cory

Guest
Ik heb een bioCO2 installatie gemaakt en hij werkt goed, om de 5 seconden komt er een belletje uit de slang

Maar mijn vraag is nu of het wel goed gaat zo? wordt er wel co2 aan het water afgegeven?

Ik heb geen bakje of bruissteentje aan de slang hangen
De bubbels blijven altijd nog een minuut aan de oppervlakte hangen voordat ze ploppen
 
hoe langer je contacttijd en contactoppervlakte met het water hoe meer C02 er opgenomen word. Dus Bakje of bruissteentje gaat de opname ten goede komen!
 
Ik zou een omgekeerd bakje gaan gebruiken.
 
Het voordeel van een omgekeerd bakje is dat je niet snel teveel co2 zal krijgen zolang het bakje de juiste maat heeft. Dat is rond de 1% van het bodemoppervlak.
 
Ik heb niet het gevoel dat ik een teveel aan co2 heb want mijn vissen happen niet naar lucht ofzo , dus dat omgekeerd bakje heb ik niet nodig denkik

Maar ik zal er dan voorlopig een bruissteentje aan hangen

en ik heb hier thuis nog iets gelijkaardig liggen dat ik als microflipper kan gebruiken denkik
 
Bio co2 is niet echt stabiel dus ik zou geen risico lopen om eerlijk te zijn.
 
hoezo niet zo stabiel ?
 
@vriend van de cory : Het omgekeerd bakje is juist om MEER Co2 toe te kunnen voegen he! 😉 maar bruissteentje doet het werk ook wel.

en is idd niet stabiel! je start met een beetje C02 dan ga je over op heel veel C02 en dan zakt dit weer naar weinig C02 tot het bijna plat valt... Dan ververs je de fles en begint alles opnieuw! Ik heb zo wel wat algen zien passeren 😉! Maar is een goede start en ondertussen elke dag op marktplaats zoeken achter een voordelig setje! Zo heb ik dit ook gedaan!
 
heb het bruissteentje gebruikt , maar de flessen creeeren niet genoeg druk om het door de steen te perse, dus een omgekeerd bakje dan maar 🙂

Maar heb toch het gevoel dat e bio co2 een goed effect heeft op mijn bak
Heb deze nadelen nog niet ondervonden
 
Je kunt de wisselende waarden een beetje opvangen door met twee flesjes te werken.

Dus twee flesjes met het doe het zelf spul.

Deze zet je achter elkaar geschakeld.

In plaats van 1 maal per 2 weken 1 flesje vervangen,

Doe je nu 1 maal per week 1 flesje vervangen.

Uiteraard als voorbeeld he, weet niet hoe lang je doet met 1 flesje 😉
 
Hier in het filmpje wat ik bedoel 😉


 
zo 2flessen is indeerdaad wel een goed idee!
ik ga eerst kijken hoelang ik met 1fles doe
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan