Wat is er nieuw

bio film

gpatton

Well-known member
Lid geworden
28 december 2018
Leeftijd
34
kwam dit filmpje tegen nog nooit zo gezien denk zelf ook een kweekje ga op zetten

Creatief. Maar komt dit niet gewoon neer op dingen laten wegrotten in je aquarium? Dan ben je je water alleen maar extra aan het belasten, met alle risico's van dien. Je kunt beter gewoon je garnalen in rijpe bakken hebben waarin algen groeien en van alles en nogwat. Als je kolonie dan te groot is om voldoende voedsel te vinden, voer je bij. Met iets wat niet te lang blijft liggen.

vind ook wel dat die gast groten hoeveel heid gebruikt je kan ook gewoon schijfjes snijden en dan zorgen dat het genoeg is voor een keer voeren bijvoorbeeld
denk dat er wel voordelen aan zitten om zoon fungus of wat het ook is te voeren is eigelijk hun natuurlijk voer bladeren die in het water valen waar beetje suiker in zit waar door de bio film groeit?
zat ook nog te denken om honing in me bak te gooie in kleine hoeveel heid meschien groei da wel biofilm ofzo beetje mee experimenteren

Bacterien vinden de zoetigheid vast lekker en voor je het weet heb je bacteriebloei.

Wat is dat bacteriepoeder waar hij het over heeft? En sommige beelden lijken meer op schimmel dan op bacteriën of heb ik dat mis? (bijvoorbeeld om 2.09)

Wat is dat bacteriepoeder waar hij het over heeft? En sommige beelden lijken meer op schimmel dan op bacteriën of heb ik dat mis? (bijvoorbeeld om 2.09)
Dat is ook schimmel als je het mij vraagt hoor. Ik zie de meerwaarde er niet van in als je een bak goed draaiende hebt of rustig indraait is dat prima.

Dat is ook schimmel als je het mij vraagt hoor. Ik zie de meerwaarde er niet van in als je een bak goed draaiende hebt of rustig indraait is dat prima.
de meer waarde is voer.

Wat bedoel je dan Patton. Voer voor????
Bij indraaien van een bak kun je wel wat voer er in doen om de opstart te bespoedigen maar als een bak in balans is dan heeft het weinig meerwaarde denk ik ook omdat de bacteriecultuur zich aanpast aan de belasting.

Wat bedoel je dan Patton. Voer voor????
Bij indraaien van een bak kun je wel wat voer er in doen om de opstart te bespoedigen maar als een bak in balans is dan heeft het weinig meerwaarde denk ik ook omdat de bacteriecultuur zich aanpast aan de belasting.
die biofilm is voer voor de garnalen gaat nie over bak indraaien??? maar jij denkt dat het geen biofilm is dan?

Volgens mij is het gewoon schimmel zoals Bart ook al eerder heeft aangegeven.

geen idee daarom hier het filmpje laten zien

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan