Wat is er nieuw

Bioballen?

• Onderwerp starter Onderwerp starter YinYang
  • Startdatum Startdatum
Y

YinYang

Guest
Volgens mij zijn dit bioballen ofniet?

plastic_filterballetjes.jpg

Kan ik die goed gebruiken onderin mijn filter (1e laag waar het water doorheen komt)? Of beter ander materiaal?

Nadeel is wel dat die dingen drijven, dus als je het eruit haalt moet je ook al het water uit het filter halen om de bioballen er weer goed in te kunnen doen...

Of kan ik beter gewoon nog wat extra keramische pijpjes kopen?

Neem wat siporax pijpjes, prop er zoveel in de open gaatjes,dat hij zinkt.
Blijven ze onderop liggen.

Precies, zou ik ook zo doen, zwaarder filtermedium erin.. siporax, keramiek.. vergroot je ook nog 's je filteroppervlak.

Ok�, zal deze week eens kijken of die pijpjes in de bioballetjes passen. Maar volgens mij zijn ze daar te dik voor...?

Ja, dat zou kunnen, zijn ong 8 mm. de siporax.

Als ze niet passen dan die bioballen niet gebruiken? Of misschien in de bovenste bak?

Kijk hoe je ze kunt verzwaren.
Niet zo gauw opgeven,he.
Desnoods 1 laag ,roostertje erop. daar laag siporax bij.

Ok�, gaat goed komen! Vroeg me alleen af of die bioballen pers� in het onderste vak moeten?

Ik heb nu onderin JBL Cermec zitten, dan een mix van Cermec en JBL Micromec en bovenin JBL Micromec.

Siporax kun je ook gewoon in kleinere stukken hakken, heb ik ook in de stijgbuis van mijn garnalen-sponsfilter.

YinYang zei:
Ok�, gaat goed komen! Vroeg me alleen af of die bioballen pers� in het onderste vak moeten?

Ik heb nu onderin JBL Cermec zitten, dan een mix van Cermec en JBL Micromec en bovenin JBL Micromec.

Pas wel op, dat je doorstroming goed blijft. met al die Mec,cen.
O, is siporax, en bolletjes, zie ik.

geen sponzen?

Ik gebruik zelf of de bio ballen of siporax en voor de rest sponzen en watten.
Als je een van de 2 onderin gebruikt dan vangt dat het grove vuil prima op verder.

Bertus zei:
YinYang zei:

Pas wel op, dat je doorstroming goed blijft. met al die Mec,cen.
O, is siporax, en bolletjes, zie ik.

geen sponzen?

Ja, ook sponzen natuurlijk. Onderste 2 bakken grove spons en bovenste bak filterwatten.

Maar de bakken zitten niet helemaal vol, dus kan nog wat vulling bij. Vandaar dat ik eraan dacht de biobollen te gaan gebruiken voor de extra opvulling...

Als het standaard sponzen zijn dan zou ik daar verder niks bij drukken hoor. Ze zijn van de fabriek af zo gemaakt en geschikt voor de filter.

Zijn die blauwe sponzen. Maar in iedere bak heb je toch filtermateriaal (siporax etc) met daarop een spons? Toch niet all��n sponzen in ��n bak?

YinYang zei:
Zijn die blauwe sponzen. Maar in iedere bak heb je toch filtermateriaal (siporax etc) met daarop een spons? Toch niet all��n sponzen in ��n bak?

Natuurlijk kan dit, er kan zo veel :engel:

Als je twijfelt hoe je jouw filter moet indelen volg dan de handleiding van je filter en deel hem zo gelijk mogelijk in.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan