Wat is er nieuw

Biobox 2 binnenfilter probleem

ZEN

Well-known member
Lid geworden
3 december 2020
Leeftijd
73
Toen ik het 2 e hands aquarium ophaalde was dit voorzien van een biobox, met los erbij het filter materiaal samen met de houders en de korf, de verwarming en het ori pompje. Nou heb ik dit als volgt opgebouwd. Het filter materiaal in het midden, in het rechtse vak de verwarming en in het linkse vak de pomp. De aansluiting van de pomp in en door het biobox huis heb ik zelf gedaan want was er niet bij. Ik veronderstel dat dit de juiste indeling is gezien rechts in de biobox toevoer spleetjes zijn voor de filtering
Het aquarium draait bijna 3 maand zonder problemen .Sinds een week stel ik regelmatig vast het pompje na één dag minder debiet geeft echter als ik het naar boven haal dan werkt alles terug normaal met een hoge uitstroom. Als ik het pompje er helemaal uithaal dan kan ik geen verstopping of zo vast stellen bij de schoep of bij de opvoerleiding.
In het vak waar de pomp zit loopt ook een slangetje voor de luchtsteen, maar dat zat er al van bij t begin.
Iemand raad?

Heb je al gekeken of je filtermateriaal niet vol "prut" zit?

• Leuk
Waarderingen: ZEN
Vorige week nog maar de bovenste watte laag uitgespoeld maar stond voor deze namiddag als hun licht aangaat op het programma, zal er eens alles uithalen. maar als ik nu alles ga spoelen ben ik dan mijn bacteriën niet kwijt?

Vorige week nog maar de bovenste watte laag uitgespoeld maar stond voor deze namiddag als hun licht aangaat op het programma, zal er eens alles uithalen. maar als ik nu alles ga spoelen ben ik dan mijn bacteriën niet kwijt?
Je moet niet te rigoreus spoelen. Filterwatten kun je in principe vervangen zonder teveel kwijt te raken; de rest doe je gewoon lichtjes omspoelen in een emmer aquariumwater.

• Leuk
Waarderingen: ZEN
Alles gespoeld........ ter zat toch wel enig vuil in alsook groot aantal bodembedekking korreltjes maar misschien heb ik het euvel wel gevonden. daar waar het opstuw buisje op het pompje zit , zit ook een soort regel ventiel en misschien kwam dit door trillingen wel te dicht te staan. k heb het vast gezet en zal het sowieso al morgen of overmorgen zien of de flow verminderd. Alvast bedankt voor de tips

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan