ZEN
Well-known member
- Lid geworden
- 3 december 2020
- Leeftijd
- 73
Toen ik het 2 e hands aquarium ophaalde was dit voorzien van een biobox, met los erbij het filter materiaal samen met de houders en de korf, de verwarming en het ori pompje. Nou heb ik dit als volgt opgebouwd. Het filter materiaal in het midden, in het rechtse vak de verwarming en in het linkse vak de pomp. De aansluiting van de pomp in en door het biobox huis heb ik zelf gedaan want was er niet bij. Ik veronderstel dat dit de juiste indeling is gezien rechts in de biobox toevoer spleetjes zijn voor de filtering
Het aquarium draait bijna 3 maand zonder problemen .Sinds een week stel ik regelmatig vast het pompje na één dag minder debiet geeft echter als ik het naar boven haal dan werkt alles terug normaal met een hoge uitstroom. Als ik het pompje er helemaal uithaal dan kan ik geen verstopping of zo vast stellen bij de schoep of bij de opvoerleiding.
In het vak waar de pomp zit loopt ook een slangetje voor de luchtsteen, maar dat zat er al van bij t begin.
Iemand raad?
Het aquarium draait bijna 3 maand zonder problemen .Sinds een week stel ik regelmatig vast het pompje na één dag minder debiet geeft echter als ik het naar boven haal dan werkt alles terug normaal met een hoge uitstroom. Als ik het pompje er helemaal uithaal dan kan ik geen verstopping of zo vast stellen bij de schoep of bij de opvoerleiding.
In het vak waar de pomp zit loopt ook een slangetje voor de luchtsteen, maar dat zat er al van bij t begin.
Iemand raad?