Wat is er nieuw

Biobox

Melf

Active member
AquaForum Donateur
Lid geworden
5 februari 2023
Leeftijd
66
Beste allen, was al eerder hier begin dit jaar maar door omstandigheden het opstarten een half jaar later. Ik heb toch nog een vraag over de biobox want ik vind het een raar ding maar voorlopig ga ik hem wel gebruiken. Ik heb nu twee vragen.
1. Hoe kan je zien wanneer je afzonderlijke filters moet verschonen.
2. Hoe wordt het water aangezogen door de filters heen ? Het pompje zit onder. Zuigt het dan het water aan door het filter van boven naar beneden ?
Alvast bedankt voor jullie antwoord

Welke merk en type aquarium heb je. Via Google vindt ik geen biobox.

*edit*
Google gaf eerst juwel maar daarna aqualantis

Aquatlantis Biobox heeft deze afbeelding op de site staan..
Duidelijke afbeelding lijkt me van de flow.
IMG_2708.jpeg

Tja ik kreeg ook zo n schoonheid bij de Fusion destijds en ik heb hem gelijk bij de lfs achter gelaten want het zijn erg lelijke en grote bakken die ook nog veel ruimte innemen.
Ik zou voor een buitenfilter kiezen.

Beste allen, was al eerder hier begin dit jaar maar door omstandigheden het opstarten een half jaar later. Ik heb toch nog een vraag over de biobox want ik vind het een raar ding maar voorlopig ga ik hem wel gebruiken. Ik heb nu twee vragen.
1. Hoe kan je zien wanneer je afzonderlijke filters moet verschonen.
2. Hoe wordt het water aangezogen door de filters heen ? Het pompje zit onder. Zuigt het dan het water aan door het filter van boven naar beneden ?
Alvast bedankt voor jullie antwoord
1.Bij minder doorstroming spoel je het filtermateriaal, sponzen.
2. Ja

Dankjewel

Ik had dat plaatje nog niet gezien, sorry 😳 maar dank voor de hulp

Toch vind ik gek want je zou toch verwachten dat dan eerst een groffere spons bovenin zou zitten om dat er eerst uit te filteren ?

En oh ja ik heb een aqualantis splendid van 1 meter. Daarvoor had ik een jewel lido die lek is geraakt visjes die over zijn zitten nu in een kleine noodopvang.

Toch vind ik gek want je zou toch verwachten dat dan eerst een groffere spons bovenin zou zitten om dat er eerst uit te filteren ?
Dat is bijvoorbeeld het geval bij de Eheim pro serie en de JBL 70x - 90x - 150x - en de 190x serie.
(cristalprofi e1502)

Je kunt zo te zien bij dit filter ook de grove sponsen boven in doen.

• Leuk
Waarderingen: Melf
Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan