Wat is er nieuw

Bioflow 600 upgraden naar 1000

• Onderwerp starter Onderwerp starter Roy1986
  • Startdatum Startdatum
R

Roy1986

Guest
Ik heb een juwel Bioflow 3.0 intern filter. Het aquarium is 180 liter en er zitten 3 sluiers in. Mijn vraag is of de 600 pomp voldoende is voor dit visbestand of dat ik een 1000 pomp erin moet zetten? Hebben mensen hier ervaring mee, ook met de extra stroming wie een 1000 creëert?

Zelf zou ik kiezen voor een buitenfilter.

Dat heeft ook mijn voorkeur uiteindelijk, maar op het moment heb geen ruimte om een groot extern filter te plaatsen. Ik ben van plan om in de toekomst(nieuw huis) mijn aquarium te gaan upgraden naar een 250L+ en zal hier dan ook ruimte maken voor een extern filter. Ik denk dat dat nog wel meer als een jaar gaat duren.

Buitenfilter erbij / in plaats van zetten zou t beste zijn.

Mocht je alleen t interne filter willen zou ik idd de 1000 erin zetten. Heb je nagekeken of deze er ook in past?

Ja Ik had het al gechecked en dit moet kunnen. Juwel heeft een tabel op hun site staan waar je heel eenvoudig kan zien welke producten van hun compatible zijn met welke aquariums.

meer flow betekent niet meteen meer filter capaciteit.

Zou idd ook voor een extern filter gaan

Zou je dat eens uit kunnen leggen tuinkabouter? Als je pomp meer flow heeft gaan er toch meer liters door je filter mediums heen, dus filter je meer liters water per uur. Of maak ik hier een denkfout? Wat voor extern filter adviseren jullie? Met in het achterhoofd houdend dat ik hetzelfde filter ook nog kan gebruiken als ik een groter aquarium neem.(180L nu wordt ongeveer 250/300L)

De bacteriën in je filter kunnen een bepaalde hoeveelheid vervuiling aan. Ja het water stroomt er sneller langs, maar betekend niet dat je meer huisvesting voor je bacteriën hebt. Een extern filter heeft hier meer capaciteit voor doordat de inhoud groter is.
Ik heb hier 2 tetratec filters staan om meer met de stroming te spelen, maar je kunt ook gaan voor 1. Ik heb de mijne van zooplus.nl vandaan. Ben er erg tevreden over!
Edit: voordeel is dat alle sponzen en biologische materiaal al bij de prijs in zitten

Bedankt voor de antwoorden ik zal een extra buitenfilter eens in overweging nemen. Zag dat mijn interne filter 3L filter capaciteit heeft en de tetratec 800 filter 6.6L wat inderdaad een best verschil is.

Daarnaast heb je in je interne filter de helft wss niks aan biologische of mechanische filtering zitten ivm de pomp en heater.

Zie dat Mike me voor was met extra toelichting.
Maar idd als je op een maximale bezetting qua bacteriën zit gaat meer water langs je filtermateriaal niet helpen om "schoner" water te krijgen

Denk dat je gelijk hebt mike effectief schat ik het in op 1.5/2L denk ik. Ik ben wel redelijk tevreden over mijn huidige filter, maar heb geen ervaring met externe filters dus kan best zijn dat er een wereld voor mij opengaat.

In jouw geval is een goed buitenfilter geen overbodige luxe idd!

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan