Wat is er nieuw

Bioflow super in linkerhoek

• Onderwerp starter Onderwerp starter mmsk
  • Startdatum Startdatum
M

mmsk

Guest
Hoi allemaal,

Ik heb een Juwel Rekord 800 bak (80 cm bij 35) met inwendig filter de bioflow super. Deze zat bij de bak inbegrepen.

Ik heb de bak gekocht via marktplaats en heb zelf al goeie lampen gekocht en uitgezocht hoe ik het filter op ga bouwen.

De bioflow heeft zijn uitlaat gericht zitten op het midden van de bak, maar ik wil het hele filter in de andere hoek zetten. Dan zal de uitlaat (links in de hoek naar voren gericht met kleine knik in de uitlaat) tegen het midden van het voorste glas aan pompen waardoor de stroming naar boven en naar beneden gaat op het glas ipv de bak rond? Kan ik dit op een manier oplossen, of is dit geen probleem?

Daarnaast wil ik een zelfbouwwandje erin gaan maken en vraag me af wat dit voor effect heeft op de stroming in de bak. (ben nog heel nieuw hier dus weet niet hoe ik plaatjes moet toevoegen van wat ik bedoel....)

Hoop dat iemand toch iets kan met mijn vraag 🙂

bedankt!

Ik heb even het programmatje uitgeprobeerd met de schets die ik heb gemaakt:

599382mmsk_0_82_20150126_10.jpg

Niet letten op de aantekeningen hihi.

Ik begrijp dat je het huis eruit wilt halen??
Ik heb zelf ook de record 800 gehad en ben toch overgegaan op een buitenfilter. Daarmee had ik een betere stroming en het oogt ook mooier als dat huis eruit is denk ik.
Natuurlijk is het jou beslissing maar wellicht kun je eens nadenken over een buitenfilter zoals de Eheim 2213 bijvoorbeeld.

Waarom wil je hem in de andere hoek hebben als ik vragen mag??

662674mmsk_0_82_aquariumledges.jpg

Dit is wat ik wil gaan proberen na te maken. Vind het prachtig met al die plantenbakjes, maar pas het ontwerp aan aan de filter die ik er dus ook in heb zitten. Daar maak ik wel een muurtje van ofzo. Echter iedereen die zelfbouwachterwanden maakt heeft uitwendige filters en ik kan de aanpassingen voor de stroming dus niet vergelijken met mijn situatie..

We reageren tegelijk haha.

Ik wil hem in de linkerhoek omdat het aquarium in huis in de linkerhoek komt. Het filter zou dus de blikvanger (aan de zijkant) zijn van het aquarium en dat is zonde.

Ik bedoelde de krabbels onder aan de 2 tekeningetjes 😛

Haha, dat van die krabbels begreep ik wel hoor 😉.

Als ik je verhaal zo lees en de foto zie dan is een buitenfilter denk ik het mooiste voor je. Zie je weinig in de bak verder wat echt in het oog springt.
Maar goed het is je eigen keuze natuurlijk en je moet het ervoor over willen en kunnen hebben.
Die binnenfilters zijn gewoon niet echt klein te noemen dus ik kan me voorstellen dat je dat uit het zicht probeert te houden.

Ah ja,

Mijn partner is het daar echter niet mee eens... Deze bak heeft nog niet gedraaid dus hij vindt dat ik het eerst moet testen voor ik wat anders ga kopen. Daarbij hebben vrienden van ons een kleinere variant van deze bak en bij hun draait hij al een hele tijd prima. Wat me wel opvalt is dat de specificaties voor de juwel 600 en juwel 800 bijna gelijk zijn, terwijl de 800 toch aanzienlijk groter is.
Maar daar kan ik dus nog geen uitingen over doen.

Verder ben ik wel een crea bea typetje dus mocht ik overgaan op een buitenfilter met de tijd, maak ik met alle plezier een nieuwe achterwand 🙂

Waarom zou je? Maak dat stukje van het filter er NU bij.
Kan je late altijd bij aansluiten.

EN ,,,voor de juwel 600 en juwel 800 bijna gelijk zijn, terwijl de 800 toch aanzienlijk groter is.

Is het pompje wat sterker.

Je bedoelt dat ik dat stuk gewoon in de kast leg? Dat is ook een optie ja.. Dat is eigenlijk best wel slim haha. Waarom kwam ik daar niet op....

Omdat ik daar ook al op kwam.
Ben geen beginner,he.

Ja de pomp zal sterker zijn omdat de 600 zo n 54 liter is en de 800 is rond de 110 liter dacht ik.
Ik heb zelf de Rio125 gehad van 80 cm breed.

@Bertus
Ben geen beginner zeg je. Ik denk dat je op je 38e ook wel wat ervaring al hebt opgedaan toch 😀 😉.

Zo was het niet bedoeld hoor, maar ik ga het zeker opvolgen ! Hartelijk bedankt voor de tip. Vind het onwijs gaaf dat iedereen hier op het forum alle info deelt met elkaar, en op een dag zal ik hetzelfde zeggen 🙂 hihi

mmsk zei:
Zo was het niet bedoeld hoor, maar ik ga het zeker opvolgen ! Hartelijk bedankt voor de tip. Vind het onwijs gaaf dat iedereen hier op het forum alle info deelt met elkaar, en op een dag zal ik hetzelfde zeggen 🙂 hihi

Daarom zit je ook op een forum toch 😉.

Inmiddels heb ik toch maar een eheim aangeschaft :$ lol..

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan