Wat is er nieuw

Biolfow 600 Pomp zoekt een vervanging

• Onderwerp starter Onderwerp starter AlwinJ
  • Startdatum Startdatum
A

AlwinJ

Guest
Hoi,

Ik heb op dit moment een bioflow 600 pomp zitten in mijn binnen filter. Deze houdt gepaard met een kleinere filter mijn schildpaddenbak schoon (120x30x40). Nu maakt deze wel echt een herrie waardoor ik genoodzaakt ben om de filter s'nachts uit te zetten.
Nu zag ik op google dat er nieuwe ''ecoflow'' filter van juwel zijn die geluidsstiller zijn. Ik vroeg me af of iemand hier deze stelling kan bevestigen. Ik hoor het graag.

Groet,
Alwin

Heb je de bak wel helemaal gevuld? Aangezien je schildpadden hebt.

Ze maken veel geluid als ze vuil zijn of lucht hapoen doordat ze net bovenwater komen. Je kan ook gewoon een losse rotor kopen incl as en rubber.

Je kan aan de onderkant van het pompje met een draaibeweging de kap loshalen en da het rotonde er uit halen en schoonmaken.

De bioflow pompen moet je af en toe openmaken om de rotor te reinigen. De pompjes zijn ook los te koop. Ik zelf heb de 600 voor een 1000 liter vervangen (bij een Rio 240) Geluidsproblemen heb ik hier niet.

Zoals hierboven al gevraagd, staat je water wel hoog genoeg? De pomp en verwarming moeten onder water zitten. Dus de niveau streep op de bakrand kan je niet te veel van afwijken.

Bak is goed gevuld en pomp staat onder water. Ook wordt de pomp met regelmaat schoongemaakt. Echter blijft de pomp natuurlijk een geluid maken vanwege het motorische element. Dat neem ik de pomp natuurlijk niet kwalijk maar ik vroeg me wel af of een ecoflow pomp van zichzelf stiller zou zijn dan de bioflow die ik nu heb.

Externe pompen geven geen lekkage, de kans dat je bak knapt is groter dan de kans dat je pomp gaat lekken
Nou das wel heel stellig ook deze kunnen lekken zijn voorbeelden genoeg te vinden op het forum
Maar als je de externe pomp in een bak zet ben je een stuk veiliger
Aangezien je schilpadden houd is een goede pomp zeker aan te raden ehiem bv of jbl of fluval om er een paar te noemen.

Die eccoflows zijn qua geluid prima hoor. Zeker als ze gewoon in de filterbehuizing zitten. Ik gebruik de 600 nu als opvoerpompje en dan geeft het iets meer geluid (hij moet ook hard werken), maar het valt alsnog mee.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan