Wat is er nieuw

Bioloog doorstroom

• Onderwerp starter Onderwerp starter ToonKoopman
  • Startdatum Startdatum
T

ToonKoopman

Guest
Hallo,

Graag wil ik binnenkort een juwel vision 180 met een 60x30x30 bioloog filter aanschaffen en samenstellen.

Nu is mijn vraag: als ik het water via een overloop in de bioloog laat vallen. Filter ik dan wel al het water?

Mijn eerste aquarium had een gesloten pomp systeem met een aanzuig iets onder het midden.

Als ik een slang laat hevelen heb ik kans op overstroming van het filter of het leeg trekken van het aquarium.

Hoe doen jullie dit?
Of hebben jullie tweede gesloten filter systeem parallel?

Voor deze bak heb je geen bioloog nodig hoor,gewoon een geschikt buitenfilter is genoeg en veel makkelijker lijkt me.

Dat was niet helemaal de vraag.

Hoe voorkomen jullie dat je de bak en of filter niet leeg heveld. Als de aanzuig lager zit dan het water level

Bouwen jullie hier kleppen tussen met nivo regelingen. En is dat dan wel fail-safe?

Ik heb 5 van 60 cm staan maar ook niet met een bioloog. Ik weet ook niet of dat zinvol zou zijn.
Hoe dat zou werken kan ik je niet zeggen tot mn spijt.

Wat voor overloop heb je ?

ToonKoopman zei:
Dat was niet helemaal de vraag.

Hoe voorkomen jullie dat je de bak en of filter niet leeg heveld. Als de aanzuig lager zit dan het water level

Bouwen jullie hier kleppen tussen met nivo regelingen. En is dat dan wel fail-safe?

Het verschil tussen de "aanzuig"en het waterniveau in de bak.Moet je kunnen bergen in het bioloog.Zodra de waterstand onder de "aanzuig"komt,stop het doorlopen.
Kun je deze hoeveelheid niet bergen in het bioloog,zal deze dus overlopen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan