Wat is er nieuw

Bioloog in de kelder, welke pomp om omhoog te pompen?

2Fast4u

Well-known member
Lid geworden
10 januari 2004
Berichten
315
Zoals topic titel al doet vermoeden... ik wil mijn bioloog 1 verdieping lager als mijn aquarium plaatsen, in de kelder dus. De totale opvoerhoogte vanaf bovenkant bioloog tot a/d aquarium is ongeveer 3,5 meter.

Welke pomp(je) kan ik hier best voor gebruiken? Heeft er nog iemand een soortgelijke opzet? Is het uberhaupt haalbaar/doenbaar?
 
Info:
Eheim Universele pomp 3400 l/h

Alle Eheim filters koopt u bij Aquaplantsonline met een volledige NL garantie. Een NL garantie staat garant voor een snelle service afhandeling. Storingen kunnen indien gewenst snel bij de importeur verholpen worden.

De Eheim universele opvoerpompen zijn mooi en sterk van formaat, met ingebouwd voorfilter.
Te gebruiken voor in het aquarium of buiten het aquarium.

Pompcapaciteit: 3400 liter / uur.
Opvoerhoogte: max. 3,6 meter.
Afmetingen: 16,1 x 21,8 x 11,6 cm.
Verbruik: 80 watt.
Slangmaten: aanzuigzijde 28 mm, drukzijde 18 mm.

AQuaplantsonline. 177,00 euro.


Info:
Eheim Universele pomp 2400 l/h

Alle Eheim filters koopt u bij Aquaplantsonline met een volledige NL garantie. Een NL garantie staat garant voor een snelle service afhandeling. Storingen kunnen indien gewenst snel bij de importeur verholpen worden.

De Eheim universele opvoerpompen zijn mooi en sterk van formaat, met ingebouwd voorfilter.
Te gebruiken voor in het aquarium of buiten het aquarium.

Pompcapaciteit: 2400 liter / uur.
Opvoerhoogte: max. 3,7 meter.
Afmetingen: 16,1 x 21,8 x 11,6 cm.
Verbruik: 65 watt.
Slangmaten: aanzuigzijde 28 mm, drukzijde 18 mm. 164.00
 
Interessant bertus... op dit moment gebruik ik al een dompelpomp om water vanuit de kelder naar boven te pompen ivm waterverversing. Maar meestal gebruiken die pompen iets te veel stroom (400watt of meer) om continue te laten draaien. Die eheim pompen zijn precies energiezuinigermaar ook wat duurder qua aanschaf
 
Tja, Misschien op MP?
Niet dus.
Maar Eheim is WEL kwaliteit ,he.

Ook jEbao bekeken, Niet hoger dan 2,80.

Op www.Beslist.nl Kan je ook kijken. voor waar goedkoper.
 
Voor jou is de opvoerhoogte belangrijk. Let op! Een pomp die maximaal 1,20 meter water omhoog kan pompen zal dus te klein zijn. Door het hoogteverschil heb je nu eenmaal een krachtigere en dus meer energievretende pomp nodig. Als er maximaal 3 meter 60 als opvoerhoogte staat dan is dat dus heel krap en zal er nog maar weinig water uitkomen.
 
Misschien eens denken aan een nieuwe mazoutpomp?
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan