Bioloog info


ME86

Well-known member
Lid geworden
12 november 2017
Berichten
175
Leeftijd
37
Hoi allemaal
Ik ga een aquarium op maat laten maken van ongeveer 440 liter. Deze komt op een metalen frame te staan tegen een muur.
Ik heb slechte ervaringen met potfilters (lekken en onderhoud).
Het liefst zou ik werken met een interne filter maar ik vermoed dat deze niet voldoende zal bijdragen tot een goed biologisch evenwicht.
Ik moet het aquarium nog laten maken en overweeg om een bioloogfilter te plaatsen onder het aquarium.

Er is geen ruimte tussen de muur en het aquarium om buizen te laten lopen. Wat is dan de beste optie? Een gat in de bodem laten maken? Worden hier dan buizen op bevestigd? Welke diameter? Goed afkitten?

Alvast bedankt!
 
Overloop en droogkamer, vrij standaard opstelling
 
pvc tankdoorvoeren gebruiken met klemkoppelingen. Maar de aquariumbouwer zou daar alles van moeten weten.
of ga je die zelf bouwen?
 
pvc tankdoorvoeren gebruiken met klemkoppelingen. Maar de aquariumbouwer zou daar alles van moeten weten.
of ga je die zelf bouwen?
Ik ga deze laten bouwen inderdaad :cooll:
 
Maar stel dat je via de bodem gaat, komt de uitvoer dan via de bodem ook terug in het aquarium terecht?
 
Overflow gebruiken en dan aan de zijkant laten weglopen hoef je ook geen gaten te boren in je aquarium of bioloog
 
  • Leuk
Waarderingen: ME86
Bakkenbouwers moeten je hierin kunnen adviseren, anders is het geen goede bouwer.
maar droogkamer en overloop is een hele standaard en praktische oplossing.

ik heb in de overloop 2 gaten: 1 toevoer naar het bioloog en 1 noodoverloop voor het geval de 1e toevoer verstopt raakt oid.
in de droogkamer heb ik ook 2 gaten, 1 voor de terugvoer van de bioloog, en 1 waar kabels doorheen lopen van de verlichting.

voor de toevoer naar bioloog zou ik 32mm PVC gebruiken, terug naar de bak 25mm pvc.

Overflow gebruiken en dan aan de zijkant laten weglopen hoef je ook geen gaten te boren in je aquarium of bioloog


alleen heeft die daar geen plek voor tussen bak en muur, dat geeft die net aan.

tevens zou ik (als je toch een bak laat maken) het ook gewoon netjes afwerken met een overloop en droogkamer, niet zo'n afschuwelijk ding :DD
 
alleen heeft die daar geen plek voor tussen bak en muur, dat geeft die net aan.

tevens zou ik (als je toch een bak laat maken) het ook gewoon netjes afwerken met een overloop en droogkamer, niet zo'n afschuwelijk ding :DD
Ja aan d eachterkant hadtie het over, deze kan je zo maken datie aan de zijkant afvoert, overigens hebben wij hem ook afgewerkt maar dan achter een zwart hmf
 

Terug
Bovenaan