bioloog paar dagen stil gestaan!


Sub T

Well-known member
Lid geworden
19 september 2016
Berichten
54
Leeftijd
49
Locatie
Lommel (B)
Hallo,
Ik ben net thuisgekomen van een paar daagjes buitenland.
Bij het thuiskomen merkte ik tot mijn grote teleurstelling, dat het aquarium niet draaide wegens de "smart stekker" die om een of andere reden is uitgevallen. Enkel 2 ledlampen zijn blijven branden die niet via die stekker zijn aangesloten, en daarom hebben de thuisblijvers niets gemerkt.
Het bioloog heeft nu dus enkele dagen stilgestaan. Wat kan ik best doen? Het bioloog eens goed doorspoelen met leidingwater en dan terug aanzetten?
 
Wat heeft u nu geleerd. Juist. Een smart stekker is niet smart.
Eesentiele onderdelen gewoon via een vaste stekker in het stopcontact.

Een pomp of filter of bioloog heeft geen programma nodig. Moet gewoon 24/7 draaien.


Maar goed, ik zou de bioloog leeg trekken en het aquarium voor 50% leeg.
Dan het aquarium vullen met vers water.
En het aquarium naar het bioloog laten overstromen.
Als alles vol is, bioloog aan zetten.
 
Bedankt Marcel,
De "smart" stekker is ook een energie meter, en het was enkel de bedoeling deze tijdelijk te gebruiken om het energieverbruik hier even mee te monitoren, om deze te vergelijken met een vaste energiemeter die ik voor het stopcontact geinstalleerd heb.
Dit heeft 3 maanden probleemloos gewerkt, en nét nu ik een paar daagjes van huis ben loopt het mis.
Uiteraard heb ik hier mijn les uit getrokken en zal ik zo'n onbetrouwbare rommel er nooit meer tussen plaatsen.
Bedankt nogmaals voor de tips, ik ga die meteen toepassen.
 
Ik bioloog spoelen en klaar, als ik dat al zou doen.
Wss zou ik gewoon alles aanzetten uit irritatie dat er iets kapot was en later pas bedenken dat het niet zo’n strak plan is
 
Je bioloog krijgt er niets van hoor. Gewoon aan zetten eventueel met een extra waterwissel
 
Hallo,
Ik ben net thuisgekomen van een paar daagjes buitenland.
Bij het thuiskomen merkte ik tot mijn grote teleurstelling, dat het aquarium niet draaide wegens de "smart stekker" die om een of andere reden is uitgevallen. Enkel 2 ledlampen zijn blijven branden die niet via die stekker zijn aangesloten, en daarom hebben de thuisblijvers niets gemerkt.
Het bioloog heeft nu dus enkele dagen stilgestaan. Wat kan ik best doen? Het bioloog eens goed doorspoelen met leidingwater en dan terug aanzetten?

How weet je dat het bioloog enkele dagen heeft stukgestaan, en niet maar een enkel uur.
Zou persoonlijk gewoon de boel weer opstsrten en een 50% waterwissel doen.
Voor de zekerheid de aankomende week de boel extra in de gaten houden, en indien nodig, een extra verversing van 50% doen. Ook een beetje afhankelijk wat de totaal waterinhoud van je systeem is.
 
Aquarium + bioloog is zo'n 1000liter. Het bioloog heeft 2 maanden moeten draaien eer de nitrietpiek voorbij was, en het systeem draait nu nog maar 4 maanden in totaal.
Ik was uiteraard een beetje bang dat al mijn bakteriën nu dood zijn.
Ik heb nu het bioloog doorgespoeld en een flinke waterwissel gedaan.
Volgende weken het nitrietgehalte in de gaten houden.
Ik weet dat het een paar dagen heeft geduurd omdat vrouw en kinderen thuis waren, en dochterlief vertelde dat het licht al een paar dagen zo donker was:rolleyes:.
Ze had nog tegen mijn vrouw gezegd "hey cool hé dat licht zo", en mijn vrouw had daar gewoon "ja sjiek hoor" op geantwoord.
Ik moet wel eerlijk bekennen dat ik ze beter had moeten informeren welke zaken ze allemaal in de gaten moesten houden.
Je kan blijkbaar van een leek niet verwachten dat ze merken dat de meeste lampen uit zijn, of er geen stroming meer in de bak is.
Weten we weer voor de volgende keer!

Allen in elk geval bedankt voor het meedenken!
 

Terug
Bovenaan