Wat is er nieuw

Bioloog

• Onderwerp starter Onderwerp starter ijsbeervis
  • Startdatum Startdatum
I

ijsbeervis

Guest
Zo, we zijn verhuisd (al even geleden) en nu eindelijk bezig met het project waar ik al langer aan wilde beginnen. Ik zal binnenkort een ‘zelfbouw topic’ openen. Dan kan ik daar de voortgang laten zien. Ben namelijk al hard aan de slag en heb zo nu en dan een foto gemaakt.

Ik ben nu bezig met mijn bioloog, heb een kleine bak op de kop weten te tikken voor weinig geld en ik vroeg me af wat jullie van de indeling vinden. Met name dan de afstanden tussen de verschillende vakken. Het is de bedoeling dat deze bioloog gaat draaien onder een 1m bak. Ik weet misschien niet nodig, maar ik vind het leuk om bezig te zijn en ik dacht dat dit een mooi projectje was. Verder had ik het een en ander al in huis.
Sump.jpg

Dan ga ik lekker verder met klussen 🙂.

Alvast super bedankt

De tips die ik zou willen geven is, maak de kieren tussen de schotten niet te klein. 2,5cm lijkt me goed. en 2a3cm hoog. Ik kreeg ze met 1cm bij 1cm en dat was geen succes.

ook zou ik je laatste vak niet te klein maken. Al je verdampte water, is zichtbaar in je laatste vak. En als die leeg staat, gaat je opvoerpomp kapot.
Ik gooi in mijn 100x40x40 bijna dagelijks een emmertje water in mijn vak.

Maar misschien is dat ook omdat mijn bak vrij warm staat.

@Canon Super bedankt voor je tips!. Ik ben er al mee bezig, sterker nog de bioloog is bijna af 🙂. Nu nog filtermateriaal, een goede plek om dat te kopen, of zal ik gewoon naar een goede lfs gaan.
In het eerst vak wil ik gewoon witte watten, daarna denk ik misschien van die blauwe watten. In het tweede vak vooral keramische pijpjes denk ik, misschien nog wat watten bovenop. Voor het derde vak weet ik het nog niet, ik denk turf of wellicht wat bladeren. Ik wil dwerg cichliden in de bak, dus moet mijn ph een beetje gaan regelen.

20170905_100610.jpg

@ijsbeervis ik ben ook begonnen met een 1 meter bak en een 45 liter bioloog. Draait het bij jou allemaal al?

@Remon Lucassen Jazeker, draait uitstekend ondertussen. Zal vanavond ff kijken of ik nog wat kan posten. Anders kun je ook vragen stellen hoor. Kijk ik wat ik voor je kan doen.

Leuk altijd handig heb je 123 nog tips?

Dit is het huidige ontwerp.
Vrijdag worden er 2 gaten geboord voor een Herbie overflow.

4DB10D75-C127-4D3F-8943-DAF5594C5A26.png

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan