Wat is er nieuw

biOrb 60 Liter met endlers

kellemes

Well-known member
Lid geworden
8 december 2012
Op de werkplek van mijn vrouw hebben ze een biOrb met endlers (mijn vrouw noemt ze guppen maar ik denk dat het endlers zijn), ik heb er nog geen foto's van maar afgaande op de beschrijving is het een bol van 60 liter 😉
Zoiets als dit..
qnmwRKG44BKMs6pAIMF4s1WAlQHt0BeK.jpeg

Best een gevaarte, met een ingebouwde luchtaangedreven sponsfilter.

Dit is wat ik er momenteel verder van weet..
Er zit nu een aantal jaren een populatie endlers in die zogezegd 'het goed doet'.. verder zitten er een paar 'algeneters' in.. de enige informatie die ik heb dat die geel zijn met 'borstels'. Die hebben regelmatig jongbroed.

De gedachte is momenteel dat ze er misschien van af willen.
En ik ben nu gepolst..

Nu ben ik niet vies van een uitdaging, alleen weet ik helemaal niets.. maar dan ook helemaal niets van endlers, en van de algeneters weet ik ook niets.
Verder lijkt zo'n biorb me niet ideaal voor vissen.. persoonlijk lijkt het me wel een mooi apparaat om garnalen in te houden, verder komt het gevaarte op mij over als een onding.

Staat tegenover dat de endlers het blijkbaar al die jaren 'goed doen'.

En ik zit nu dus te dubben..

Is wel mijn vermoeden ja.. blijkbaar regelmatig jongbroed wat het niet overleefd.

Kweken bij mijn weten behoorlijk makkelijk.

Lijkt me het best voor garnalen, inderdaad. Blijft oppassen met zuurstofconcentratie. Sowieso met luchtpomp gebruiken, denk ik.

Nooit laten schieten, he.
best interessant. Blurp. onee, biorp.

Tis wel een interessant ding ja.. wel typisch iets wat ik zelf nooit zou kopen, de prijzen zijn niet mis.
Ik zal binnenkort wat foto's proberen te regelen van de vissen.

Designdingen, zien er prachtig uit. Maar praktisch? Ho maar.

Biorb aquariums vind ik altijd erg mooi, maar wel ontzettend duur. Het zijn leuke bakjes voor garnalen, en misschien voor kleine vissen

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan