Wat is er nieuw

Biotodoma cupido

CockerNika

Well-known member
Lid geworden
3 juli 2024
Leeftijd
25
Ik ben even aan het fantaseren over een groter aquarium. 140x40x50.
Ik ben gecharmeerd van de Biotodoma Cupido.
Zou daar een groepje (+/-5)van in zo'n aquarium passen?
Zo ja, zouden de Nannostomus Equus die ik nu al heb er goed bij passen kwa grootte? Deze zijn een mooie 4cm groot.

Zo nee, zouden kardinalen erbij passen als ik die eerst erin doe en wat laat groeien? Of iemand een ander idee kwa scholenvis uit Zuid-Amerika?

Ik vind het leuk om biotoop gericht te werken😊

Laatst bewerkt:
Ik vind het krap, kan het alleen niet goed onderbouwen. Het zijn niet heel actieve zwemmers, ze worden niet heel groot, toch komt 140cm in lengte me krap over. Misschien ook omdat een groep van 5 wat weinig is voor deze soort.

Nannostomus eques kan er prima bij gehouden worden. Een vriend van mij had ze vroeger in Suriname in een beekje bij zijn huis, daar leefden ze met Copella arnoldi.

Ik vind het krap, kan het alleen niet goed onderbouwen. Het zijn niet heel actieve zwemmers, ze worden niet heel groot, toch komt 140cm in lengte me krap over. Misschien ook omdat een groep van 5 wat weinig is voor deze soort.

Nannostomus eques kan er prima bij gehouden worden. Een vriend van mij had ze vroeger in Suriname in een beekje bij zijn huis, daar leefden ze met Copella arnoldi.
Verduijn geeft aan dat ze vanaf 100cm gehouden kunnen worden. Maar groter is beter natuurlijk. Hoe groot zou een school cupido's minimaal moeten zijn vind jij? Wellicht kan ik er nog een aantal centimeters bijlullen als ik dit ga overleggen met de baas😉
Copella Arnoldi, ontzettend leuk, maar de bedoeling is een open aquarium* en dat gaat hem met deze soort niet worden gok ik.

*Als dat überhaupt kan met die grootte...

Aquainfo zegt 140cm.. ik weet t niet. Wel prachtige vissen. Ik wilde ze graag in m’n bak maar waren toen niet te krijgen helaas.. dus geen persoonlijke ervaring.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan