Wat is er nieuw

biotodoma wavrini of...

• Onderwerp starter Onderwerp starter mss
  • Startdatum Startdatum
M

mss

Guest
Hallo,

Ik ben zo iemand die veel op het internet op zoek gaat naar vissen, dit is een voordeel maar kan ook een nadeel zijn. Het aquarium wat ik heb draaien is nu 4 maanden in gebruik er komt enkel weinig nieuws bij omdat ik twijfel over de cichliden.

Nu weet ik niet of het een soort is die door leden hier gehouden word maar hopelijk kunnen jullie me verder helpen.

biotodoma wavrini is een soort die mij eigenlijk altijd geintresseerd heeft van toen ik net begon met de hobby en nu nog. Zijn leef gebied is ook een gebied wat mij aanspreekt de Rio negro en R�o Orinoco.

Enkel is de informatie op verschillende bronnen anders en dat doet mij twijfelen. Heb inmiddels contact gezocht met iemand die ze heeft maar wil meer informatie van mensen die ze hebben of gehad hebben.

Wat is de ideale inrichting?
wat is nu de daadwerkelijk grootte (sommige sites zeggen 10 cm en dan andere weer 15 cm.
Koppel of groep dit is op veel sites anders mij lijkt het een groepssoort.

Mocht het een groep soort zijn wat is een goed aantal in een 900 liter aquarium zat zelf aan 6 stuks te denken.

Klopt het dat ze iets hoger zwemmen, maar wel aardeters zijn?

De bedoeling is dat ze gecombineerd worden met een harem of kleine groep dwerg cichliden.

Zou deze soort met een kleinere school vis zeg 2-4 cm samen kunnen?

Voordeel van mijn twijfel is dat ik weinig heb zwemmen en dus de inrichting heel simpel nog kan aanpassen.

Groet
Stijn

als ik de bouw van de vis zo zie verbaast het me niet dat ze wat hoger in de bak zwemmen gezien de bek
of ze wel echt aardeters zijn durf ik niet te zeggen ik zie bij hobbykwekers dat de foto door meksjoef is gemaakt misschien hem eens vragen

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan